Senaste nytt

Applicera Amex 2-4-1 på eurobonusbokning i efterhand?

Ormen

Medlem
Är det möjligt att boka bonusresa med Star Alliance alternativt enbart SAS och i efterhand applicera 2-4-1?
Har försökt söka på sidan men lyckas inte få fram något svar, även om jag är säker på att jag läst det flera gånger tidigare..
 

Dr. Miles

Expert
Är det möjligt att boka bonusresa med Star Alliance alternativt enbart SAS och i efterhand applicera 2-4-1?
Har försökt söka på sidan men lyckas inte få fram något svar, även om jag är säker på att jag läst det flera gånger tidigare..
Kunde applicera Amex 2-4-1 voucher efterhand

Kunde INTE applicera Amex 2-4-1 voucher efterhand

@agehall s kommentar om detta:

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd | Sida 112 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
agehall skrev:
Det verkar variera lite med säsong. Ibland går det jättebra och ibland är det tvärstop. Jag skulle inte räkna med att det alltid går även om det alltid är värt ett par försök.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015) | Sida 27 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
agehall skrev:
Säker på att den inte triggats tidigare då? Jag har två mätpunkter då det inte gått. En då jag verkligen ville applicera voucher och en där jag bara ville testa om jag kunde applicera den i efterhand. Båda gångerna blev det nej. Däremot har jag utan problem i efterhand applicerat vouchern som triggats före bokningen i efterhand.
 

bnr

Medlem
Är det möjligt att boka bonusresa med Star Alliance alternativt enbart SAS och i efterhand applicera 2-4-1?
Har försökt söka på sidan men lyckas inte få fram något svar, även om jag är säker på att jag läst det flera gånger tidigare..
Rätt säker på att @fcx berättat för mig att det går, han kanske kan fylla på...
 

Ormen

Medlem
Du kan inte retroaktivt använda en Companion-voucher som inte existerade när du gjorde din bokning. Bokningen måste alltså göras under vouchern's giltighetstid. Om detta råder ingen tvekan. Jag har själv försökt.

Ovan citerade inlägg kommer från Amex-tråden. I efterhand förstår jag att jag uttryckte mig otydligt i orginalposten. Jag har alltså ännu inte nått 150k spend och har ingen voucher från förra året.

Min tolkning är att det går att applicera 2-4-1 vouchern i efterhand om denna finns tillgänglig på bokningsdatumet. Man kan generellt inte räkna med att kunna applicera vouchern om denna triggas först efter att resan bokat. Verkar dock finnas några undantag som lyckats med detta, men i dessa fall verkar Amex ha triggats bara några dagar efter bokning.
 

agehall

Medlem
Rätt säker på att @fcx berättat för mig att det går, han kanske kan fylla på...

Inget man ska räkna med, men in vissa fall kan det gå, ja.

Ovan citerade inlägg kommer från Amex-tråden. I efterhand förstår jag att jag uttryckte mig otydligt i orginalposten. Jag har alltså ännu inte nått 150k spend och har ingen voucher från förra året.

Då skulle jag säga att det är kört.


Min tolkning är att det går att applicera 2-4-1 vouchern i efterhand om denna finns tillgänglig på bokningsdatumet. Man kan generellt inte räkna med att kunna applicera vouchern om denna triggas först efter att resan bokat. Verkar dock finnas några undantag som lyckats med detta, men i dessa fall verkar Amex ha triggats bara några dagar efter bokning.
Stämmer nog rätt bra. Har du inte vouchern när du bokar så kan du i princip räkna med att du inte kan applicera den när du får den vid ett senare tillfälle.
 

DavveP

Medlem
Någon som lyckats med detta på senare tid? Att applicera en Amex i efterhand på en bokning? Redan bokat mina, men hittat en nya resa och hoppas nå upp i en ny voucher inom någon månad.
 

Mr Basic

Medlem
Någon som lyckats med detta på senare tid? Att applicera en Amex i efterhand på en bokning? Redan bokat mina, men hittat en nya resa och hoppas nå upp i en ny voucher inom någon månad.
Inte ngn egen erfarenhet men vill minnas att det fungerat i de fall voucher varit intjänad när bokning gjordes, inte annars.
 
Toppen