Senaste nytt

Fråga om Frequent Traveller/Senator kort

Dr. Miles

Expert
Jag vet att det är en trivial fråga.

Jag var i Bryssel nyligen och jag såg ett Miles&More Senator kort med Brussels Airlines logo på vid check in.
Brussels Airlines tillhör Lufthansa gruppen och använder Miles&More som deras bonusprogram.

Jag har förstått förutom Brussels Airlines använder Lufthansa, SWISS, Austrian, LOT, Adria Airways, Air Dolomiti, Croatia Airlines och Luxair Miles & More.

Jag kan tänka mig att de som bor i Tyskland får Lufthansa logo automatiskt och de som bor i Schweiz får SWISS logo på osv.

Min fråga är, kan man välja vilken flygbolagslogo man vill ha till sitt FTL/Senator/HON Circle Member kort om man bor utanför Lufthansa gruppen länder?

media_1085458.gif
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Är det inte lite samma dilemma som Flying Blue, bonusprogrammet som både Air France och KLM använder.

Eftersom FB inte är ett giltigt prefix (i detta fall i alla fall) måste man vara knuten till ett specifikt flygbolag för att kortet ska gå att lägga in i systemet. Jag har tydligen ett Air France kort. Flyger jag med annat bolag i Skyteam och mitt nummer knappas in kommer normalt AF upp som prefix i bokningen. Varför det blev AF och inte KL har jag ingen aning om.
 

Dr. Miles

Expert
Är det inte lite samma dilemma som Flying Blue, bonusprogrammet som både Air France och KLM använder.

Eftersom FB inte är ett giltigt prefix (i detta fall i alla fall) måste man vara knuten till ett specifikt flygbolag för att kortet ska gå att lägga in i systemet. Jag har tydligen ett Air France kort. Flyger jag med annat bolag i Skyteam och mitt nummer knappas in kommer normalt AF upp som prefix i bokningen. Varför det blev AF och inte KL har jag ingen aning om.

Kan man få Flying Blue Gold kort med Aircalin logo på? Jag kan tänka mig att det inte finns så många som har det.
 

Homer

Medlem
Jo och Marius farbror Max Mustermann är tydligen HON! :cool:

honCircle-miles-more-lufthansa.jpg

Det är som med den danska osten Gamle Ole som finns i 3 lagringsvarianter
Gamle Ole - lagrad
Gamle Oles Far - mer lagrad
Gamle Oles Farfar - mest lagrad

Bevisligen Skandinaviens bästa ost
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyhed.../3/GamleOleerSkandinaviensbedsteost.htm?fag=A


Även om det finns de som tycker annorlunda (typiskt nog svenskar allihop)
Vi som hatar Gamle Ole och andra ostar som luktar uppgrävt lik. | Facebook
Ostar som luktar fotsvett - Anna-Katrins ostskola - www.gd.se
nyöppnat: Om djävulen vore en ost
 

Rustscheff

Medlem
Det går INTE att välja vilket flygbolag kortet är brandat med. Ett par år flög jag BARA SWISS och bad då att mitt kort vid förnyelse skulle bära SWISS logga men man påstod att SWISS bara gavs till de som var mantalsskrivna i Schweiz och att alla de övriga fick LH. Det kan nog stämma eftersom jag fick LH direkt trots att det var mitt swiss-abonnemang Qualiflyer som övergick i Miles & Less
 

Snosken

Medlem
När det gäller Flying Blue kortet så bestämdes det av AF/KL (förmodligen Air France) när dom slogs ihop, att korten skulle vara AF-kort.
 
Toppen