Inte för att det spelar någon större roll, men vad var det för tekniska problem som de råkade ut för? Hade de glömt byta däck på landningshjulen inom angivet intervall, eller fick de en oväntad motorexplosion pga en häger i motorn?
Ärende 1:
"I den ene sag skulle to personer i 2013 rejse med Primera Air fra Billund Lufthavn til Chania Lufthavn på Kreta. På grund af en teknisk fejl ved to kontakter, som viser stillingen af flyets flaps på vingerne, kunne flyet ikke lette. Det lykkedes ikke flyselskabet at chartre et erstatningsfly, men flyet blev repareret, og ankom til Chania 9 timer og 46 minutter senere end planlagt."
Ärende 2:
"I den anden sag skulle 10 passagerer i 2013 være rejst med et fly fra Københavns Lufthavn. Aftenen forinden var der imidlertid blevet konstateret en brændstoflækage på det fly, der skulle have befløjet ruten, og det blev besluttet, at flyet måtte blive på jorden på grund af fejlen. Flyselskabet besluttede, at et andet af selskabets fly skulle overtage flyvningen på ruten, og erstatningsflyet landede først i Varna Lufthavn 10 timer og 58 minutter senere end den planlagte ankomst.
Forsinkelsen var forårsaget af en teknisk fejl i form af en utæthed ved dækslet til brændstoftanken på undersiden af vingen, som medførte lækage af brændstof."
Primera Air taber højesteretssager