Senaste nytt

400% poäng med Ethiad

SK989

Medlem
Jag la märke till att man tjänar 400% eurobonusoäng för resor med Ethiad i första klass (bokningsklass P) på linjerna mellan Europa och Abu Dhabi. Måste väl vara högsta intjäningen per mil, Lufthansa första klass ger väl som högst 300%.

Har försökt lista ut vad en sådan biljett skulle kosta t.ex. London-Abu Dhabi men kan inte se någon bokningsklass när jag letar. Någon som vet?
 

MaBe

Medlem
Men Etihad ger väl bara extrapoäng? Så var det i alla fall för någon månad sedan när jag skulle boka.
 

Dr. Miles

Expert
Jag la märke till att man tjänar 400% eurobonusoäng för resor med Ethiad i första klass (bokningsklass P) på linjerna mellan Europa och Abu Dhabi. Måste väl vara högsta intjäningen per mil, Lufthansa första klass ger väl som högst 300%.

Har försökt lista ut vad en sådan biljett skulle kosta t.ex. London-Abu Dhabi men kan inte se någon bokningsklass när jag letar. Någon som vet?
Jag tror att det är avsedd för The Residence och denna biljett kostar över 100.000 SEK och utan några rabatter.

Test: Etihad The Residence - lägenhet i första klass med butler - BusinessClass.se
 

SK989

Medlem
Jo, det är ju extrapoäng med Ethiad men de poängen är ju också bra att ha .-)

Ca 100 000 SEK känns lite för mycket för min plånbok även om det skulle vara kul att pröva "The Residence" förstås.
 

Thornado

Medlem
Jo, det är ju extrapoäng med Ethiad men de poängen är ju också bra att ha .-)

Ca 100 000 SEK känns lite för mycket för min plånbok även om det skulle vara kul att pröva "The Residence" förstås.

400% intjäning på LHR-AUH ger ca 13700 poäng, så man får mer poäng från Amex om man använder det för att köpa biljetten (för att inte tala om att man direkt kommer ganska nära en 2-4-1).
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror att det är i praktiken "noll" personer som krediterar sina Etihad Airways flygningar i The Residence till SAS EuroBonus.

För att:
  • Personer som flyger i The Residence är så pass rika så behöver de inte att hålla på med bonusprogram.
    eller
  • Om de gör det, i så fall krediterar de till Etihad Airways Etihad Guest, inte till SAS EuroBonus...
 
Toppen