Senaste nytt

[Loungeguide] Aegean Airlines Club Lounge Aten

GOTATH

Medlem
Jag tänkte att eftersom det är så många på det här forumet som har A3-gold så vore det kanske bra med en guide för Aegean Airlines Flagship-lounge i Aten.

Läge
Borta mot gate B12-15 i Schengen-området

Access
Access för resenärer med guldkort hos Star Alliance. Boardingkort krävs hos ett Star Alliancebolag
Personer med Aegean Miles & Bonus Guldkort.
Resenärer i Businessclass hos Austrian, Aegean och övriga Star Alliance (?)
CIMG8585.jpg

Allmänt
En ljus och fräsch lounge. Loungen är inredd med metallstolar, soffor och glasbord vilket ger ett modernt intryck. Finns även ett stort rökrum. Delvis utsikt över ena landningsbanan.

IMG_6414.jpg IMG_6427.jpg

Mat och dryck
Småplock av grekiska specialiteter, bland annat spenatpaj, ostpaj, grekiska ostar såsom fetaost. Grekerna gillar sötsaker väldigt mycket så det finns en hel del söta kakor och munkar. Det finns yoghurt med honung, crème caramel och citronfromage för efterrätter. Även mackor och snacks finns att tillgå.

IMG_6421.jpg IMG_6417.jpg

3 sorters grekiska vita viner, rosévin och 5 sorters röda grekiska viner. 2 sorters öl. Standardutbud av finsprit + Metaxa och Ouzo Plomari. Vatten och läsk. Kaffeälskaren lär gilla loungen då det finns både vanligt bryggkaffe, espressomaskin och nescafe.

IMG_6425.jpg IMG_6422.jpg

Duschmöjligheter
Inga duschar, toaletter finns i loungen

CIMG8595.jpg

Underhållning och kommunikation
Datorer i loungen och fritt Wifi.

Övriga faciliteter
Finns skåp för inlåsning av baggage och en tidningshylla med diverse magasin.
IMG_6428.jpg
 

Attachments

  • IMG_6424.jpg
    IMG_6424.jpg
    104,8 KB · Visningar: 393
Last edited:

MartinH

Medlem
Trevlig läsning!
Jag har 5 plus 4 timmar i ATH på väg till o från TLV nästa vecka, lär väl hinna testa det mesta då :)
Ska bli kul att få använda mitt splitter nya A3 guldkort och även få möjlighet att flyga med bolaget! Känns på nåt sätt att man "gör rätt för sig"... :cool:
 
Trevlig läsning!
Jag har 5 plus 4 timmar i ATH på väg till o från TLV nästa vecka, lär väl hinna testa det mesta då :)
Ska bli kul att få använda mitt splitter nya A3 guldkort och även få möjlighet att flyga med bolaget! Känns på nåt sätt att man "gör rätt för sig"... :cool:

Ligger en Senator lounge vägg-i-vägg som du kan prova också, mindre men nästan lika bra utbud på mat och dryck plus trevligare personal!
 

MartinH

Medlem
Hamnade i Olympic lounge istället. Kommer från IST så kom aldrig in i Schengen avdelningen. Men ok här också :)
Däremot noterades att IST domestic CIP lounge var torrlagd...kanske alltid så inrikes Turkiet?
 
Toppen