Senaste nytt

Omöjlig kombination First (A) och Business (P), någon som vet varför?

Tostarp

Medlem
Jag försökte köpa en biljett (longhaul med 747-8i) med utresa i First (A) och hemresa i Business (P).

Denna kombo funkar ju inte rent tekniskt att köpa via hemsidan (Då det blir två olika fönster/kategorier) så jag ringde direkt till telefonlinjen hos LH och ville köpa via dom.

Kvinnan i luren verkade väldigt kunnig men höll på och trixade i säkert 10 minuter, men kunde inte få igenom köpet och visste inte varför. Hon bad att få ringa upp vilket hon gjorde ca 1h senare. Hon meddelade då att denna kombination är omöjlig att få igenom i systemet. Det enda som funkade är A+C. Hon hade konsulterat många internt meddelade hon, men hon hade fortfarande inget svar på varför.

Någon som har någon intelligent gissning om varför denna kombo inte funkar??
 

flum

Medlem
Jag försökte köpa en biljett (longhaul med 747-8i) med utresa i First (A) och hemresa i Business (P).

Denna kombo funkar ju inte rent tekniskt att köpa via hemsidan (Då det blir två olika fönster/kategorier) så jag ringde direkt till telefonlinjen hos LH och ville köpa via dom.

Kvinnan i luren verkade väldigt kunnig men höll på och trixade i säkert 10 minuter, men kunde inte få igenom köpet och visste inte varför. Hon bad att få ringa upp vilket hon gjorde ca 1h senare. Hon meddelade då att denna kombination är omöjlig att få igenom i systemet. Det enda som funkade är A+C. Hon hade konsulterat många internt meddelade hon, men hon hade fortfarande inget svar på varför.

Någon som har någon intelligent gissning om varför denna kombo inte funkar??
Jag har åkt A+P men det var typ tre år sedan och med Swiss. Vid just den resan var jag tvungen att använda resebyrå som löste detta, men reglerna kanske har ändrats.
 

Senator

Moderator
Du är 100% på att:
Det finns tillgänglighet på alla flighter du vill ha i "P" med/utan Married Segment?
Alla andra villkor som förköpskrav uppfylls?
 

JohanA

Medlem
Rent generellt så kan du åka A ena vägen och P andra. Tror att det är något av de sakerna som Senator nämnt...
 

Tostarp

Medlem
Jag flyger CPH-FRA-BLR ToR i Juni, så ev förköpskrav etc är det ju inte som spökar. Vidare är ju ena benet inom EU och där kan man ju få seating i vilken klass som helst, dvs det kan ju inte vara någon begränsande faktor?

Tittar man på alla segmenten så finns det både P och A på alla benen, så det verkar inte heller vara någon begränsning? Andra idéer?
 

Dr. Miles

Expert
Tittar man på alla segmenten så finns det både P och A på alla benen, så det verkar inte heller vara någon begränsning? Andra idéer?
Married Segments är en situation t ex tillgänglighet av flygbolag Q på AAA-BBB-CCC i bokningsklass "x" kan vara noll även om det finns plats på AAA-BBB och BBB-CCC.
 

Tostarp

Medlem
Ok, men hela resan sker med LH metall. Vidare kan jag boka hela resan i P eller i C eller i A. Men jag kan inte kombinera P och A? C och A går däremot utmärkt?
 
Toppen