Senaste nytt

Maximeras EB-poäng EU-tripp

Volatyle

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa?
GOT
  • Var är din destination?
AMS
  • När vill/behöver du resa ut?
10:e April
  • När vill/behöver du komma hem?
12:e April
  • Hur många personer som skall resa?
1
  • I vilken kabinklass?
Ekonomi/Plus
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star Alliance, helst SAS
  • Vad är din budget? (per person)
2-5k
  • Vad är det viktigaste för dig?
Poängintjäning - antal segment/restid spelar ingen större roll
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej


Pingar in @olo som hjälpte mig så förnämligt senast :)
 
Last edited:

fcx

Medlem
Amsterdam är en dyr destination nära inpå avresa.

Lufthansa hamnar hyggligt billigt, runt 1800 SEK för ekonomiklass. Poängintjäningen är dock dålig, totalt 1000 poäng på hela resan.

Swiss kan jag prissätta till 4601 SEK för ekonomiklass ut och business hem. Ger 370+300+730+600=2000 poäng.

Bäst intjäning blir nog SAS. SAS via CPH ut och hem för 4657 SEK ger 3000 poäng, plus statusbonus. Med trixande kan man kombinera SAS ut och Lufthansa hem och få ner priset (och intjäningen).

Rent allmänt dåligt med poäng för pengarna på alla alternativ. Hade det varit en privatresa så skulle jag bokat Lufthansa, och lagt pengarna jag sparat på en USA-resa med SAS.
 

Ormen

Medlem
Om du kan tänka dig att först ta dig till Oslo kan du flyga plus för 3923 (via Arlanda båda vägarna) vilket ger 4500 poäng + statusbonus.

Samma koncept kan köras från Kastrup (via Oslo) men då till en kostnad av 4140.

Från Köpenhamn har du dock alternativet att istället välja Go på utresan för 3122 (3000poäng + status). Sedan kan du chansa med en OT på benet Oslo-Amsterdam och i detta fall få 4500 + status. Detta blir antagligen det billigaste alternativet av ovan nämnda men då riskerar du ju också 1/3 av intjäningen..
 
Toppen