Senaste nytt

Varning för W och R-klass på Qatar Airways?

Magino

Medlem
Noterade att Qatar har börjat boka in deras billigaste rea-priser i W för ekonomi och R för business.
Dessa två bokningsklasserna verkar inte ge poäng/miles till något bonusprogram bortsett från Qatars egna.

Har läst diskussioner om detta på andra forum men ingen verkar ha provat om R-klass ger exempelvis Tier Points hos British Airways. Även om de flesta verkar tro att man inte får det. Funderar nämligen på att boka en resa i R men vågar inte ifall de inte ger mig några Tier Points hos British Airways.
 

pep

Medlem
Det er tydeligvis et forsøg fra QR på at øge loyaliteten til deres Privelige Club. Jeg fornemmer rigtig mange QR-rejsende fra rea-deals krediterer til BAEC. Derfor prøver QR at "fange" dem og i fremtiden vil der givetvis være flere deals i W og R klasse. Der findes in discussion på FT men jeg kan ikke finde den lige nu. Der er en rea OSL-BKK-OSL i W klasse for 3800 NOK (set hos secretflying og jeg har testet den positivt).
 

AABack2ARN

Medlem
Jag hoppas fortfarande att detta är helt enkelt ett misstag och att de andra i oneworld helt enkelt inte hunnit uppdatera sina tabeller. Bästa vore om någon (annan) kunde prova exempelvis R-klass och sedan klaga till BA eller AA som tusan när inga poäng dyker upp. Då kanske de rättar till misstaget.
 

Dr. Miles

Expert
Jag hoppas fortfarande att detta är helt enkelt ett misstag och att de andra i oneworld helt enkelt inte hunnit uppdatera sina tabeller. Bästa vore om någon (annan) kunde prova exempelvis R-klass och sedan klaga till BA eller AA som tusan när inga poäng dyker upp. Då kanske de rättar till misstaget.
Som datainput.
Det tog ca ett år för andra Skyteam medlemmar att uppdatera sina intjäningstabeller om Aeroflot Z klass (billigaste Business class).
I början fanns det inget flygbolag som gav några poäng/miles för Aeroflot Z klass.

Aeroflot Business class i Z klass, tjänar man inte några miles längre? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Detta låter ju för uselt, om det nu stämmer. Jag kollade min nästa resa, men den är bokad i I och D, så tyvärr kan jag inte agera testpilot här heller.
 

nissefalk

Medlem
Fick följande svar från BAs Twitter Team idag på morgonen, återkommer när/om Executive Club återkommer till mig som dom lovat

All things point to only earning on C, J, D and I fares. I'm passing this to the Executive Club to check and they'll be in touch with you very soon.
 

Andrew

Medlem
Hoppas detta är utrett till nästa 2-4-1, som borde vara runt hörnet. Dock kanske det inte är helt fel att köra med Qatars PC med tanke på att det ger QCredits man kan använda för att uppgradera A380-rutter till F.
 
Toppen