Senaste nytt

Thai Airways eller Air China i business till Auckland?

Impendill

Medlem
Hej!

Jag planerar resa till Auckland i vinter och hittar direktflyg mellan PEK-AKL resp BKK-AKL i business class.

Vilket bolag skulle ni välja om man ska utgå från att få den bästa hårdvaran? Eftersom att flighten är ganska lång så skulle jag uppskatta om man kunde få flatbed. Verkar inte som att Thai har det på sina?
 

Dr. Miles

Expert
Hej!

Jag planerar resa till Auckland i vinter och hittar direktflyg mellan PEK-AKL resp BKK-AKL i business class.

Vilket bolag skulle ni välja om man ska utgå från att få den bästa hårdvaran? Eftersom att flighten är ganska lång så skulle jag uppskatta om man kunde få flatbed. Verkar inte som att Thai har det på sina?
THAI kör Boeing 777 med 2-2-2 konfig på Bangkok-Auckland v.v. Dvs en gammal Business class med angled lie-flat stol.
Air Chinas Business class på Airbus A330 är hårdvarumässigt bättre än THAI:s gamla Business class stolar på Boeing 777.


THAI gamla Business class stolar på Boeing 777 (bilderna är från Airbus A340)
thai-business-class-airbus-a340_03-jpg.13656

thai-business-class-airbus-a340_02-jpg.13657

(Foto: Dr. Miles)

Air China Business class på Airbus A330:
air-china-business-class-a330_2_01-jpg.23665

air-china-business-class-a330_2_07-jpg.23666

(Foto: Dr. Miles)
 

Impendill

Medlem
@Dr. Miles , tack!
Det var de bilderna jag letade efter. Jag flög SYD-BKK i vintras på övervåningen i B747 och tyckte att sätena var sjukt obekväma (kanske för att jag vant mig vid first på övriga flighter med Thai).

Vad föredrar du rent hårdvarumässigt mellan Air China och Thai Airways på rutterna till AKL?
 

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles , tack!
Det var de bilderna jag letade efter. Jag flög SYD-BKK i vintras på övervåningen i B747 och tyckte att sätena var sjukt obekväma (kanske för att jag vant mig vid first på övriga flighter med Thai).

Vad föredrar du rent hårdvarumässigt mellan Air China och Thai Airways på rutterna till AKL?
Jag kan sova på bådas produkter så skulle jag gå efter antingen tidtabell eller pris (bränsletillägg, ifall du bokar som bonusresor).

Generellt Air Chinas bränsletillägg är lägre än THAI:s.
 

SG

Medlem
Riktigt trött hårdvara på Thai 777 BKK-AKL. Lika trötta säten som på 747 flyget du åkt med. Mjukvaran inte heller speciellt rolig. Har inte testat Air China
 

staff

Medlem
  • Aker du med en partner sa ar Air China's hardvara definitivt att foredra.
  • Mjukvarumassigt ligger THAI lite fore men knappast nagon stor skillnad.
  • BKK ar helt klart battre an PEK, med mindre risk for forseningar och battre markupplevelse overlag.
Hade latit pris och tidtabell avgora. Om foregaende ar likvardigt hade jag rest THAI om jag var ensam, och med Air China om jag reste med en partner.
 

Erik M

Medlem
Bara lite off topic men startar inte ny tråd för så enkel fråga:

Vilken (vilka?) lounge har man tillgång till om man flyger Thai Business från AKL? Jag hittar nämligen motsägelsefulla uppgifter om detta.
 
Toppen