Senaste nytt

Phillipines Airlines siktar på att bli femstjärnigt flygbolag inom fem år

Dr. Miles

Expert
Phillipines Airlines har nyligen avslöjat ny företagsfilosofi “Heart of the Filipino”.

De siktar på att bli femstjärnigt flygbolag i fem år.
Philippines Airlines skrev:
Philippine Airlines aims to become a five-star airline in five years with service innovations, route network expansion and fleet modernization as its flagship initiatives, guided by a new brand philosophy - “Heart of the Filipino”.

I samband med leverans av Airbus A350, vilket beräknas att ske i 2018, planerar Philippines Airlines att öppna fyra destinationer i Europa. Amsterdam, Hamburg, Rom och Paris.
Philippines Airlines skrev:
New Flights

As part of its route expansion in Europe, the flag carrier is assessing four new destinations.

“We are studying Paris (France), Amsterdam (The Netherlands), Hamburg (Germany) and Rome (Italy). When the new, long-range A350-900s arrive, we will be capable to mount more non-stop flights to Europe.” At present, PAL only flies to one European destination, London.
PAL unveils new brand philosophy, aims for 5-star rating in 5 years
 

sweflyer

Medlem
Intressant om PAL går med i någon allians.
När de skriver Paris, Amsterdam och Rom fick det mig direkt att tänka på Skyteam.
Hamburg är jag mer osäker på. Trots stor stad finns det ju inte så mycket interkontinentala direktlinjer därifrån. Men de kanske vill satsa på att bryta det och mata folk från nordvästra Tyskland till Asien via egna linjer :confused:
 

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att Hamburg känns som en liten udda fågel. Finns det möjligtvis en stor filipinsk grupp människor där eller där omkring?
 

Dr. Miles

Expert
Hamburg är jag mer osäker på. Trots stor stad finns det ju inte så mycket interkontinentala direktlinjer därifrån. Men de kanske vill satsa på att bryta det och mata folk från nordvästra Tyskland till Asien via egna linjer :confused:
Håller med om att Hamburg känns som en liten udda fågel. Finns det möjligtvis en stor filipinsk grupp människor där eller där omkring?
Kan det vara så att det finns mycket frakt till/från Hamburg?
 
Då har dom en del att jobba med närmaste 5 åren.flyg en del med dom tidigt 90-tal både in och utrikes.Fördelar även eco.billiga biljetter. 1års. gratis ombokning.fritt stopp bangkok.nackdelar ständiga förseningar.En gång hade vi taxat ut från terminal.Då gick de tillbaka igen.Anledning de hade glömt maten.
 

Olle A

Medlem
Då har dom en del att jobba med närmaste 5 åren.flyg en del med dom tidigt 90-tal både in och utrikes.Fördelar även eco.billiga biljetter. 1års. gratis ombokning.fritt stopp bangkok.nackdelar ständiga förseningar.En gång hade vi taxat ut från terminal.Då gick de tillbaka igen.Anledning de hade glömt maten.
Fast det har ju hänt en del sen "tidigt 90-tal". Då uttydde man ju förkortningen PAL med "Plane Always Late". Flygflottan har ju moderniserats och Lufthansa Technic servar ju planen i Manila och servisen i businessclass har åtminstone jag inget att klaga på. En anslutning till nån allians vore ju intressant förstås.
 
Toppen