Senaste nytt

Stockholm-Chicago-Los Angeles, SAS till United med olika PNR, hur mycket tid behövs?

seat56f

Medlem
Landar med SK945 kl 12:20, kan välja på 15:00 eller 17:15 vidare till LAX. Räcker 2:40 eller är det att vara alltför optimistisk? Kommer anlända i C så har förhoppningsvis hyfsade chanser att komma före övriga i planet till immigration. Har incheckad väska med mig, antar att det knappast går att få den incheckad hela vägen direkt från ARN?

2½ timme borde räcka på motsvarande retur, UA domestic -> SAS int'l?

Edit: reser en torsdag...
 
Last edited:

Magino

Medlem
Skulle inte våga chansa med 2 1/2 h i USA för att ta sig igenom deras immigration. Nu känner jag inte till ORD allt för väl men vet bara att jag har haft kötider på nästan två timmar i under bara IAD. Väskan går nog att checka in hela vägen, men som alltid i USA när du kommer utefrån USA behöver du själv bära med dig väskan efter immigration i vilket fall.
 

Alf

Medlem
Tiden på 2,5 tim på ORD borde räcka. Ibland flyter det på ganska hyfsat i emigrationen. Jag skulle chansa, det är i alla fall tillräckligt med tid för en godkänd anslutning. Har du sedan genomgående biljett med UA inom USA borde du få bra support om du är sen.
Väskan måste du hämta och ta genom tullen. Tidigare fanns det en disk direkt utanför tullen man lämnade in väskan på. Se därför till att få väskan märkt till slutdestination för då är det bara att lägga den på bandet. Sedan tar du tåget till den terminal du åker vidare från, om det nu är T3.
 

Senator

Moderator
Frågan är vad är Minimum Connection Time (MCT) från International till Domestic på ORD. Vad jag kan se gäller följande på American Airlines, och jag gissar ca samma sak för andra då alla landar på T5 för Int'l:
ORD DD- .35 DI- .35 ID-1.20 II-1.10

Ok, det vill säga att ID-1.20 är:
International to Domestic är krav 1t och 20min.

Självklart gäller detta om du har allt på en PNR. Jag hade bokat det tidigare plan, men det är jag :cool:
 

Alx

Medlem
Har du en bra försäkring kan du ju välja den tidigare flighten och känna dig lugn även om du missar din connection... Utan försäkring hade jag nog valt den senare... Mest för att slippa känna stressen utifall första flyget är försenat...
 

Najk

Medlem
Hur funkar det när det är olika PNR, kan du checka in hela vägen? Råkade en gång ut för väldigtg lång kö vid immigation på IAD och var 35min innan avgång vid gate, men min biljett var då såld... UA ställde krav på inceckning 45min innan avgång.
Surt sa räven men fick en chans att bli retoutad en sträcka på runt 3h extra för att hinna fram innan natten...
 

sungtae

Medlem
Går den i tid funkar det förmodligen. Min erfarenhet av SK945 är att det är ganska lite intl ankomster vid lunch. Beror lite på vilken kabin du flyger också (sitter man långt fram går det ju fortare, dock får man oftast gå en bit då SAS standard gate på O'hare är M15). Har god erfarenhet av immigration i chicago, brukar gå smidigare där än andra US-flygplatser, (har kommit igenom före väskan kommer på bandet flera gånger.)

Men sen om LAX-anslutningen är med united så är security på T1 ett gissel (även fast track, då de även tillåter *S) som kan ta åtminstone en halvtimme iom att ORD är en UA-hub.
Med olika PNR hade jag nog valt senare avgång, speciellt om du mot förmodan inte får interline av incheckning på arlanda.
 

seat56f

Medlem
Konsensus verkar vara "det borde gå". Jag chansar, så får vi hoppas att damen i incheckningsdisken på ARN är snäll och taggar bagaget hela vägen (vi flyger ju i award C, så kan ju alltid hoppas...)
 

Senator

Moderator
ARN-ORD-LAX, SAS till UA med olika PNR, hur mycket tid behövs på ORD?

Hej, checka in online med det bolag ni skall vidare med, få SAS att köra manuell bagage tags hela vägen. Då är det i alla fall ingen 45min gräns att hålla för att checka in
 

jumbooze

Medlem
Skriv gärna hur det går för dig för jag har samma sits på ORD,
kommer med LX till ORD kl 15:40 och tog ett sent plan med UA 20:23 för att ge det mycket marginal.

Mest för att jag stod på IAD en evighet en gång och vågar inte chansa.

Nu ska jag läsa på om interline för att se hur det funkar.
 
Toppen