Senaste nytt

Economy Roundtrip biljetter - verkar inte fungera överhuvudtaget hos sas.se

jurgenb

Medlem
Är detta något som kom idag? Såg detta precis när jag var på väg o boka en resa till LON. Jag tolkar det som att det är priset som visas för denna nivå som skall gälla, men när man väl väljer hemresa så adderas hemresans pris på .. en aning förvirrat helt klart. Skulle det vara DIT+HEM så blir det ju mycket dyrare än low economy varianterna o således helt menlöst med tanke på reglerna nedan..

Någon som har mer information kring denna biljettyp?

Från sas.se
Economy Roundtrip

Du måste vara borta minst två eller tre nätter* eller natten mellan lördag och söndag. Priset gäller endast tur- och returresa.

Ombokning: Ombokning är ej tillåten.

Återbetalning: Biljetten och bränsletillägget är inte återbetalningsbara.

Barnrabatt: 2-11 år 25% rabatt. 0-2 år 90% rabatt. Ingen rabatt på skatter, avgifter eller bränsletillägg.

*OBS! När du kombinerar en Economy Roundtrip -biljett med en annan Economy-biljett gäller regeln om att du måste vara borta minst två eller tre nätter för hela resan.

Detaljerade regler för Economy Roundtrip (länk som inte ger någonting mer än ovan)
 
Jag har själv bokat en eller två gånger på HEL-ARN-HEL route på just denna biljetttyp på grund av Economy Roundtrip kostade typ 50 kronor mer än Low Economy men hade Q som bokningsklass som ger lite mer poäng än K som fanns tillgängligt på Low Economy.

T.ex. när SAS släppte 1 miljon billiga biljetter så en hel del av de kampanj priserna till Europa var på just denna bokningstyp. Jag kan tänka att olika kampanjer som körts under våren har skapat situationen att det finns billigare biljetter på Low Economy än Economy Roundtrip. :)

Biljetten funkar helt OK om du bokar i god tid innan resa så det finns billiga biljetter tillgängliga.
 
Toppen