Senaste nytt

Biljett Sydney till Bali med stopp i Hervey Bay?

charmkurs

Medlem
Jag skulle vilja ta mig från Sydney till Hervey Bay (HVB) i Australien, sen åka därifrån till Denpasar på Bali. Flyg SYD till HVB är enkelt, det går direktflyg med Virgin Australia.

Men från HBV till Bali finns flera alternativ, och någon på forumet kanske kan hjälpa till med tips på vad som är bäst - och gärna billigast.

Jag har hittat HVB- BNE(QF), sen vidare till DPS med VA. Att åka ner till SYD blir bökigare, med längre flygtid. Priset på de båda alternativen skiljer sig inte nämnvärt även om jag flyger Air Asia från SYD till Bali.

Rutter till/från HVB är SYD (VA) och BNE (QF) - och till en resortö i Barriärrevet, men det är (tyvärr) inte vad jag är ute efter här. I den bästa av världar skulle jag vilja boka hela resan på samma biljett eftersom jag vill ha så korta transfers som möjligt.

Är tacksam för alla förslag på hur jag kan få till det från SYD till DPS med stopover i Hervey Bay!

Mallen nedan:
  • Varifrån vill du börja din resa? Sydney
  • Var är din destination? Denpasar
  • När vill/behöver du resa ut? mitten av november 2016, t ex 14 november
  • När vill/behöver du komma hem? "Hem" = Bali cirka 17 november, senast 18 nov
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Turistklass duger bra
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Qantas, Virgin Australia - vilka har jag missat?
  • Vad är din budget? (per person) Vad det billigaste kostar
  • Vad är det viktigaste för dig? Att jag slipper åka fram tillbaka för mycket, prioriterar tid i Hervey Bay framför på flygplatser. Direktflyg Australien till Bali.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Hervey Bay
 

ACervin

Medlem
Air Asia X, Scoot, Tiger, Jet Star om du prioriterar billigt. Du får söka på respektive hemsidor, då de inte alltid kommer upp på resebyråernas webbsidor. Kolla också avresa från OOL (Gold Coast). Stanna i Hervey Bay så länge du har lust och flyg sedan, eller ta bussen ner till Brisbane eller Gold Coast och flyg därifrån till Denpasar. Vill du ha genomgående biljett från Hervey Bay lär det inte finnas några alternativ till QF eller VA. Bra förbindelser är oftare dyra och långsamma billiga. Det gäller att hitta den kompromiss som passar bäst.
 
Toppen