Senaste nytt

Miles & More, svårt kreditera miles

CJR

Medlem
Hej!

För snart två månader sedan hade jag min retur-resa med Lufthansa F från staterna. Har fortfarande inte lyckats få mina miles krediterade trots att jag försökt kanske 10 ggr på hemsidan, skickat mitt boardingkort till Miles & More i Tyskland och frågat per mail utan svar. Poängen i fråga är oerhört viktiga iom att de kommer höja mig till Frequent Traveller och jag bara väntar och väntar! Några tips eller liknande erfarenheter? Kan tillägga att retur-resan började med en United-flight och de poängen har trillat in efter mycket om och men.

//CJR
 

CJR

Medlem
Nedan versioner förekommer. Främst den med namnet. Mitt efternamn innehåller bokstaven "å". Jag har försökt med alla möjliga stavningar även den exakta från boardingkortet (har kvar kopia).

10/02/2016 HOUSTON INTERCONT APT-FRANKFURT MAI
Flight data not confirmed
LH441/LH441
, A
10/02/2016 HOUSTON INTERCONT APT-FRANKFURT MAI
Name not on passenger list
LH441/LH441
First Class, A
 

ELOS

Medlem
Jag har råkat ut för samma flera gånger. Bästa är att ringa direkt till det tyska miles and more som sitter på deras "huvudkontor" +49 69 - 209 777 777
Ring inte Senator service eller liknande, då hamnar Du ofta i Kapstaden etc. Det är på huvudkontoret de kan fixa till dessa ärenden manuellt men utan påstötning ligger de bara och cirklar i systemet så som i Ditt fall!
 
  • Gilla
Reactions: CJR

JohanA

Medlem
Jag har råkat ut för samma flera gånger. Bästa är att ringa direkt till det tyska miles and more som sitter på deras "huvudkontor" +49 69 - 209 777 777
Ring inte Senator service eller liknande, då hamnar Du ofta i Kapstaden etc. Det är på huvudkontoret de kan fixa till dessa ärenden manuellt men utan påstötning ligger de bara och cirklar i systemet så som i Ditt fall!
Man kan runga tyska senator line då hamnar man int i Kapstaden.

För övrigt har jag varit med om några gånger då de påpekat att jag inte varit med på flighten då de påstår att de inte funnit mitt namn där. Då brukar jag påpeka att det är ytterst allvarligt att ett flygbolag av Lufthansas kaliber inte har ordning på sina passagerarlistor - då har det alltid löst sig snabbt.
 

CJR

Medlem
Jag har gjort nya försök med kreditering på hemsidan och fick nu nedan besked vilket oroar:

11/02/2016 FRANKFURT MAIN-ARLANDA
Flight already credited
LH802/LH802
, J

10/02/2016 HOUSTON INTERCONT APT-FRANKFURT MAI
Flight already credited
LH441/LH441
, A

Ska försöka nå dem per telefon kommande vecka.
 

CJR

Medlem
Ringde dem tidigare i veckan och det kändes verkligen skönt att se mina miles krediterade till mitt konto per idag! Efter nästan två månaders vånda (har faktiskt haft mardrömmar om detta).

Stort tack ELOS!

Nästa utmaning blir förmodligen att claima 25 procent "Executive miles" då att jag tog en sväng till Genéve från ARN i Business (P) med Swiss innan ovan miles krediterats. Har ju nått Frequent Traveller status iom dessa miles och en av förmånerna ska vara 25 % extra miles, i detta fall 500 miles.
 
Toppen