Senaste nytt

Telia lanserar snabb WLAN på 11 svenska flygplatser

Jacob

Medlem
Telia har byggt ut sitt wlan-nät HomeRun Wireless Zones som nu finns på elva svenska flygplatser. På flygplatserna har man installerat både surfzoner och 4G.

Enligt en undersökning som Telia gjort säger 53 procent säger att de letar upp ett område med trådlöst nätverk när de befinner sig på en flygplats och i många fall är det bråttom då man vill hinna få iväg jobbmailet innan det är dags för ombordstigning, så en snabb och stabil uppkoppling efterfrågas.

Telias surfzoner med Homerun-nätet finns på publika platser på följande flygplatser:

Swedavia Stockholm Arlanda Terminal 2 - Arlanda
Swedavia Stockholm Arlanda Terminal 3 - Arlanda
Swedavia Stockholm Arlanda Terminal 4 - Arlanda
Swedavia Stockholm Arlanda Terminal 5 - Arlanda
Swedavia Stockholm Arlanda Pir F - Arlanda
Swedavia Stockholm Arlanda SkyCity - Arlanda
Stockholm Arlanda Clarion Hotel - Arlanda
Swedavia Bromma Stockholm Airport - Bromma
Swedavia Göteborg Landvetter Airport - Landvetter
Swedavia Malmö Airport - Malmö
Swedavia Kiruna Airport - Kiruna
Swedavia Luleå Airport - Luleå
Swedavia Ronneby Airport - Ronneby
Swedavia Sundsvall Härnösand Airport - Sundsvall
Swedavia Umeå Airport - Umeå
Swedavia Visby Airport - Visby
Swedavia Åre Östersund Airport - Östersund

Källa: Pressrelease
 

Moco

Medlem
De får erbjuda 8G om de vill, argumenten om "stabil" uppkoppling känns inte relevanta. Nu ser jag till helheten oavsett tjänsteleverantör, men erbjuder andra flygplatsoperatörer i en rad olika länder, t.ex. Avinor i Norge och Infraero i Brasilien, smidigt, problem- och kostnadsfritt internet på flygplatserna så borde "IT-landet" Sverige ligga i förkant här också. Dessvärre är det bara att konstatera att så inte är fallet. Prismodeller (för jag säger inte att det behöver vara gratis) och tillgång borde stimulera användande - och leda till de intäkter Swedavia rantar om - inte verka hämmande.
 

fly4fun

Medlem
Min erfarenhet av betalda flygplatsnätverk är att det funkar så otroligt dåligt att jag tvekar in i det sista innan betalar för access på en flygplats. Jag hade hellre sett att man öppnat upp näten och erbjudit gratis access.
 
Toppen