Senaste nytt

Florida i borjan pa juni

trekker

Medlem
Sitter och funderar pa att eventuellt boka en resa till florida i borjan pa juni, BA har riktigt bra priser just nu. Funderar pa St Petes Beach, ar det nagon som har nagon erfarenhet? Eller nagon annanstans att rekommendera for en familj med 6-aringar.

Foljdfragan som kommer, som troligen den enda BAEC Gold medlemmen som aldrig flygit BA Longhaul, hur bra ar WT+? Jag fick riktigt bra priser i eko, sitter dock med 2 st GUF1 samt en GUF2 som dock gar ut i slutet pa april och uppgraderar ju garna om det ar mojligt. Antar dock att da jag redan forland GUF2 en gang att det ar omojligt att fa med den en manad efter utgangsdatum?

Om nagon sa har efarenhet fran denna delen av varlden, vad for hotell ska man valja? Hilton hade en bra deal mitt pa playan, men hur bra ar dom i US?
 

nissefalk

Medlem
Kom just tillbaka från Florida dock inte med barn utan Mor och Morbror och moster....

Jag har varit i Florida tidigare på sommar månaderna, det är billigare och lugnare, det regnar en del men mest på eftermiddagarna så om man skall bada så är det helt ok då det är varmt...

Priserna under sommar månaderna är bra därav mina tidigare resor till Miami med British Airways vill minnas jag betalde 3,100 i Augusti 2014 och 3,300 i Augusti 2015 så väldigt bra priser, hotell var väldigt dyrt på senaste resan medans sommar månaderna brukar vara väldigt bra pris.

Jag spelar golf och skillnaden i priser i Augusti och Mars är stora, spelade en bana utanför Naples som var tok bra för 65 USD i Augusti samma bana nu i mitten av Mars kostade 220 USD, hotel som kostat mig 110 USD i Naples i Augusti gick lös på 270 USD i Mars.

Hittar du liknande priser så tycker jag Florida i Juni vore ok, bodde denna gången på IHG hotell, Hilton i USA är inte lika bra som i tex Asien men inte direkt dåliga, jag brukar föredra Hamptons Inn i USA under Hilton kedjan, bra och enkel frukost ingår.

På resan nu i Mars var jag i samma område som du nämner, strax söder om St Petes Beach, körde genom Anna Maria Island och där var det väldigt fina stränder.
Nu har jag inga barn men kan nog rekommendera västkusten kring Naples eller Sarasota, fina milslånga stränder , Orlando med alla parker är nog också en bra ide med barn, vet inte om de kanske är för små för att komma ihåg sin resa men kan tro att de skulle uppskatta Disney.

British Airways WT+, nja, inte riktigt säker på om det är värt det, jag flög WT+ på totalt 4 longhauls i vinter och kände nog att ca 12,000kr till Bangkok via Hong Kong inte var riktigt värt dom pengarna jämfört med året innan då jag la 14,500kr på business med BA, hade nog hellre stått ut i Economy än att lägga 60 till 70% mer på WT+ men om du nu har några upgrade vouchers som ändå skall gå ut så använd dom, det är helt klart bekvämare i WT+ än i Economy.

Hoppas något ovan kan hjälpa dig att bestämma om din resa skall bli av eller inte....
 

trekker

Medlem
Det ar lite sa jag kanner med WT mot WT+ om jag behover betala for det, var en ganska saftig skillnad for 4 biljetter. I ovrigt sa tackar jag for dina rad, dom ar valdigt valkomna - tror dock vi skippar orlanda da jag vill vila!
 
Vill du vila så kan jag också rekommendera Anna Maria Island.
Det är vårt favoritställe på västkusten.

Ön har inga höghus så det blir inte trångt på stranden som på många större turistorter.
Långgrunt, och lugnt vatten för 6 åringen. Stranden har (som många ställen på västkusten) vit kvartssand som inte bränner fötterna ens mitt på dagen.

Det finns många restauranger att välja mellan (dock är restaurangkedjor bannlysta på ön så ni slipper McDonalds, Chili, Hooters etc), och blir det för långtråkigt att ligga på stranden så finns det mycket att göra.
T.ex. kan man paddla kajak (funkar kanske bäst med 2manna kajak med en 6 åring), åka jetski, paddleboard, spela minigolf, cykla runt på ön, fiska från pirerna etc.

Men ön är så "Old Florida" att det inte finns några hotell. Bara hus, lägenheter och några B&Bs.
Du kan hitta boende genom att söka på t.ex. VRBO.com, vacationhomerentals.com eller Blocket.

Fotot är taget 2013 under en typisk solnedgångskväll.

DSC_0046.JPG
 
Last edited:

Kricka

Medlem
Det ar lite sa jag kanner med WT mot WT+ om jag behover betala for det, var en ganska saftig skillnad for 4 biljetter. I ovrigt sa tackar jag for dina rad, dom ar valdigt valkomna - tror dock vi skippar orlanda da jag vill vila!

Bra tänkt - Orlando med de olika parkerna är ingen vila! Var där för en månad sedan då det fortfarande
var bra klimat dvs. inte för varmt och fuktigt men det tar på krafterna. Tror, som @nissefalk var inne på,
att man kan vänta 2-3 år så att barnen blir lite större och får åka fler av attraktionerna. De brukar ha en
begränsning i form av minimumlängd, ex.vis 120 eller 140 cm, för åkattraktionerna.
 

Totopez

Medlem
Vill du vila så kan jag också rekommendera Anna Maria Island.
Det är vårt favoritställe på västkusten.



Visa bifogad bild 50849
Anna Maria Island är helt fantastiskt. Vi har bott uppe på norra spetsen, Bean Point, och har aldrig varit med om en lugnare semester, trots att vi varit där mitt i sommaren. Det finns en del hus på VRBO där uppe, vilket jag varmt rekommenderar.

Vad gäller nöjesparker (som är lite av mitt specialintresse) så skulle jag absolut säga att det är bra även för mindre barn. Disneys parker har förvisso en del åkattraktioner som riktar sig till äldre, men man åker dit för atmosfären och helhetsupplevelsen snarare än enstaka attraktioner. Dock skulle jag säga att man inte ska försöka klämma in för mycket, hellre gå tre-fyra halvdagar än två heldagar. Bor man nära (helst på en av disneys bättre properties) kan man med fördel gå till parken på förmiddagen, gå hem och softa efter lunch, bada etc, och sen gå tillbaka på kvällen.
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Det ar lite sa jag kanner med WT mot WT+ om jag behover betala for det, var en ganska saftig skillnad for 4 biljetter. I ovrigt sa tackar jag for dina rad, dom ar valdigt valkomna - tror dock vi skippar orlanda da jag vill vila!
Klokt - inte bara för anledningarna ovan, utan för att Orlando kanske är den tråkigaste orten jag kan tänka mig. Varit där en gång, och kommer aldrig återvända dit igen. Får Flagstaff, Arizona att verka som ett nöjesmecka i jämförelse... Om man nu inte fullkomligt älskar dyra nöjesparker och andra superkommersiella anläggningar.
 
Toppen