Senaste nytt

Testamentera Bonuspoäng?

011430121

Medlem
En hypotetisk fråga, kan man testamentera bonuspoäng?
Låt säga att vid sitt frånfälle har 1 miljoner Eurobonuspoäng eller från någon annat program. Dessa är värt en del i kronor. Går det att i sitt testamente skriva jag vill att XX ärver mina EB poäng?
Jag har inte orkat läsa det finstilta hos de olika bolagen/kedjorna.
 

Agö

Medlem
Kikar man på SAS verkar följande gälla:

I 2.6 i Eurobonus T&C står att det inte går att ärva bonuspoäng (varmed får förstås även möjlighet att testamentera bort sådana poäng), "unless otherwise stated by SAS". Jag har inte sett något ställe där det sägs att man har rätt att testamentera detta.

2.6 Points and benefits are personal and can under no circumstances be sold, transferred, combined, inherited, refunded in cash or used for other purposes than within the EuroBonus program unless otherwise stated by SAS.
 

rvarttinen

Medlem
Hmmm, så det går inte överföra Eurobonus poäng till t.ex. en anhörig. Är med i ett annat program och där går det i alla fall överföra poäng till en anhörigs eller kompis konto.
 
Hmmm, så det går inte överföra Eurobonus poäng till t.ex. en anhörig. Är med i ett annat program och där går det i alla fall överföra poäng till en anhörigs eller kompis konto.

Liten kostnad av 5 Euro när man kikar på SAS.

Transfer of points between accounts
Donor of points
  • point transfers cost € 5 per 1000 Extra points
  • minimum transaction is 1000 Extra points
  • maximum transaction is up to 60 000 Extra points
  • maximum amount transferred out per year 100 000 Extra points
  • no limit of number of transfer transactions allowed per year
  • to be able to transfer points, you must have been a member one (1) year
  • points are transfered instantly
Recipient of points
  • will be added instantly on your account
  • maximum point’s amount received by recipient per year 200 000 Extra points
  • no limit of number of transfer transactions allowed per year
 

Alf

Medlem
Om de anhöriga har tillgång till Eurobonuskontot kan dom väl boka biljetter på kontot. Vet inte om det skickas någon uppgift till SAS om att innehavaren av kontot är avliden.
 

Agö

Medlem
Hmmm, så det går inte överföra Eurobonus poäng till t.ex. en anhörig. Är med i ett annat program och där går det i alla fall överföra poäng till en anhörigs eller kompis konto.
Det är precis det som kodifierats i möjligheten att föra över poäng (läs: unless otherwise stated by SAS). Det är dock inte kostnadsfritt. Och gör man det inte på förhand - dvs. innan personen avlider är det ju inte heller säkert att SAS godkänner det.
 

Magnus_K

Medlem
Vad händer om man har familjekonto då?
Har dock inte själv det men då bidrar ju hela familjen till att samla poäng?
 
Toppen