Senaste nytt

Fått en annan persons biljett

JSQ

Medlem
Tittade till sambons mail nu på kvällen och blev lite förvånad när jag såg ett mail från SAS med rubriken "Electronic Ticket Itinerary and Receipt". Först tänkte jag att min sambo av någon anledning fått mail avseende en bokning jag var i kontakt med supporten om. Det visade sig vara något helt annat när jag öppnade mailet, det handlade nämligen inte om vår resa eller något som hade med min sambo att göra utan någon helt annan person som vi aldrig hört talas.

Någon som råkat ut för något liknande? Känns ju sådär lagom roligt att veta att uppgifter kring ens bokning kan hamna hos någon helt annan som i sin tur enkelt skulle kunna avboka ens resa... SAS IT som är stjärnor nu igen?
 

FF#1

Medlem
Tittade till sambons mail nu på kvällen och blev lite förvånad när jag såg ett mail från SAS med rubriken "Electronic Ticket Itinerary and Receipt". Först tänkte jag att min sambo av någon anledning fått mail avseende en bokning jag var i kontakt med supporten om. Det visade sig vara något helt annat när jag öppnade mailet, det handlade nämligen inte om vår resa eller något som hade med min sambo att göra utan någon helt annan person som vi aldrig hört talas.

Någon som råkat ut för något liknande? Känns ju sådär lagom roligt att veta att uppgifter kring ens bokning kan hamna hos någon helt annan som i sin tur enkelt skulle kunna avboka ens resa... SAS IT som är stjärnor nu igen?


Fick en helt annan persons boarding kort här om året i en Self service automat.. personen skulle dessutom någon helt annan stans.. och inte en bokstav var samma i namnet, jag var EBG på den tiden och personen var EBB.
så "expect the unexpected..."
 

AABack2ARN

Medlem
Visst kommer kvittot i form av en PDF-bilaga? Kanske en virusmodifierad PDF-fil?

Men mer troligen något systemfel bakom kulisserna som blandat ihop e-mailaddresser. Mycket läskigt.
 

mha321

Medlem
Min gissning är någon i kundtjänst (!) som manuellt knackat in fel, typiskt fel eb-nummer och så har den hämtat mailadress därifrån.
 
  • Gilla
Reactions: JSQ
Toppen