Senaste nytt

Ny Chamapgne i Business, ingen Krug i baren på A380, tillfälligt eller permanent?

Per N

Medlem
Vi flög ARN-DOH i lördags och man hade då bytt ut Jacquart mot Billecart-Salmon i Business vilket är en förbättring. Eftersom vi skulle flyga vidare i A380, DOH-BKK, så var vi laddade för att få dricka Krug. Till och med så vi avstod middagsserveringen på planet för att gå direkt till baren. För att förhöja upplevelsen ytterligare hade vi till och med köpt med ostkrokar/ostbågar från Sverige. Jo det passar faktiskt till Champagne hur konstigt det än låter. Döm om vår besvikelse när det inte serverades någon Krug. På frågan om det var slutserverat med Krug så fick vi olika luddiga svar från alla vi frågade i personalen.

Räddningen kom sent i flighten då en trevlig BC:are från vårt norska grannland som reste i First dök upp. Han beställde Krug från First där vi fick förmånen att ta del av den. Det negativa var att det inte blev någon sömn innan landningen i Bangkok :)
 

Kiev

Medlem
Det er dessverre riktig. Krug fåes nå bare på First class og first lounge. Qatar har nedgradert business service inklusive mat og drikke etter jul en gang :(
 

Direktorn

Medlem
Bra med dessa tips på BC. Tur man hann med lite kruka i Al Mourjan innan den togs bort. Intressant at Qatar sänker nivån.
 

spazz

Medlem
Tråkigt att höra. Ska själva åka DOH-BKK med QR832 nu på lördag och hade sett fram emot lite Krug i baren.
 

Gus

Medlem
Ajdå! Jag som bokade nattflighten bara för att frugan skulle få sippa lite på denna härlighet :) (Sist vi åkte var hon gravid och det blev således inget) Nu får det väl bli några gin och tonics istället! :D
 
När jag flög QR A380 14 och 17 februari DOH-BKK-DOH fanns det gott om Krug ombord. Enligt crew då lastades totalt 16 flaskor som skall räcka för ut samt hemresan till Doha och då till alla i baren men även till passagerarna som väljer att sitta kvar i sin F stol.

Jag såg väl till att i alla fall 12-13 flaskor öppnades inkl i loungen på min T/R så de kan nog ha gått åt väldigt fort i deras lager så dom börjar ransonera.

Tråkigt att höra ändå..... @HON-II har du sett något på senaste tiden i förändringar?
 

Per N

Medlem
Vi kan nog glömma hur det har varit tidigare. På flighten BKK-DOH igår morse så frågade jag igen och antagligen fick jag rätt svar då, ingen Krug i baren från och med första mars.
 
Toppen