Senaste nytt

Köpenhamn - Bali vecka 43-44

Andreaszan

Medlem
Hei alla!

Frugan skal en vecka till Bali v43 och jag funderar på å ta med barnen v44 och sammanstråla med frun för höstlovet. Vi behöver altså inte åka till Bali men någonstans trevlig der frun kan mellanlanda en vecka.

Har ca 500.000 Eurobonus-points och 4 stk 2-4-1vouchers, men frågan er om vi lyckas hitta 4 billetter til meg och barnen OCH hennes Bali-resa...
  • Varifrån vill du börja din resa?
Köpenhamn
  • Var är din destination?
Någon trevlig semesterort mellan Bali & Köpenhamn. Kan vara alt från Dubai, Singapore, Malaysia etc, helst någon Star Alliance hub
  • När vill/behöver du resa ut?
Helgen vecka 43

När vill/behöver du komma hem?

Helgen vecka 44

  • Hur länge vill du vara borta?
Max en vecka
  • Hur många personer som skall resa?
4
  • I vilken kabinklass?
C eller F
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Inget er off the table, men Star Alliance om jag kan använda poeng til billetter eller upgrades
  • Vad är din budget? (per person)
20.000-ish...

Vad är det viktigaste för dig?

Stabilt klimat, trevligt plan..

  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
 

Dr. Miles

Expert
Hei alla!

Frugan skal en vecka till Bali v43 och jag funderar på å ta med barnen v44 och sammanstråla med frun för höstlovet. Vi behöver altså inte åka till Bali men någonstans trevlig der frun kan mellanlanda en vecka.

Har ca 500.000 Eurobonus-points och 4 stk 2-4-1vouchers, men frågan er om vi lyckas hitta 4 billetter til meg och barnen OCH hennes Bali-resa...
  • Varifrån vill du börja din resa?
Köpenhamn
  • Var är din destination?
Någon trevlig semesterort mellan Bali & Köpenhamn. Kan vara alt från Dubai, Singapore, Malaysia etc, helst någon Star Alliance hub
  • När vill/behöver du resa ut?
Helgen vecka 43

När vill/behöver du komma hem?

Helgen vecka 44

  • Hur länge vill du vara borta?
Max en vecka
  • Hur många personer som skall resa?
4
  • I vilken kabinklass?
C eller F
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Inget er off the table, men Star Alliance om jag kan använda poeng til billetter eller upgrades
  • Vad är din budget? (per person)
20.000-ish...

Vad är det viktigaste för dig?

Stabilt klimat, trevligt plan..

  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Hej,
Jag vill vänligt påminna dig att skriva datum i vecka xx är inte speciellt populärt när man ber om hjälp här.
Det betyder att dem som vill hjälpa dig måste ta reda på vilka datum du pratar om först.

En annan viktig sak är, vänligen skriv barnens ålder.
För vissa personer är 17 år fortfarande barn men för de flesta flygbolag är barn någon som är under 12 år.


Svar till din fråga:
Star Alliance award mellan Europa-Sydostasien T/R kostar normalt 140.000 SAS EuroBonus poäng per person (för alla förutom barn under 2 år utan eget säte).
4 personer i First class som bonusresor är ganska osannolikt så med 4 st x Amex 2-4-1 kan det bli (140.000 x 50%) x 4 = 280.000 poäng ifall ni bokar bonusresor i Business class.

Om ni vill vara ekonomiska, kan ni försöka att hitta awardplatser på SAS flight till Asien sedan köpa eller boka separata biljetter därifrån till målet.
Annars Turkish Airlines verkar att ha 4 awardplatser på många av deras avgångar så det är kanske bästa alternativ för er att ta er alla fyra till Sydostasien i Business class.

[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Toppen