Senaste nytt

Gaffel i handbagaget?

Agö

Medlem
Flyger Göteborg-Köpenhamn ikväll. Har med mig en liten barngaffel i silver. Kan jag ta med den i handbagaget? Kan inte hitta något om gafflar på Transportstyrelsens lista över förbjudna föremål i handbagage.
 

In_Sweden

Medlem
Jag vet att jag har råkat ha en gaffel i handbagaget, i ett fack jag mer eller mindre aldrig använder. Ingen reagerade på det innan vi skulle flyga tillbaka till Sverige.
Med tanke på att man får ha saxar med blad under 6cm så tror jag att en barngaffel borde gå bra?
 

Valley

Medlem
Flyger Göteborg-Köpenhamn ikväll. Har med mig en liten barngaffel i silver. Kan jag ta med den i handbagaget? Kan inte hitta något om gafflar på Transportstyrelsens lista över förbjudna föremål i handbagage.
Om man fick ta med sig en korkskruv kan det inte vara något problem
 

JohanA

Medlem
Tänk på att transportstyrelsens regler inte är globala. Enskilda flygplatser och/eller flygbolag kan ha egna regler som sätter stopp för vad man tillåts ha med sig i handbagaget.
 

Johanna

Medlem
Jag vet att jag har råkat ha en gaffel i handbagaget, i ett fack jag mer eller mindre aldrig använder. Ingen reagerade på det innan vi skulle flyga tillbaka till Sverige.
Med tanke på att man får ha saxar med blad under 6cm så tror jag att en barngaffel borde gå bra?
Får man ha saxar? Jag som alltid behöver nagelsax har alltid checkat in bagage för att inte få den längd.
 

011430121

Medlem
Med tanke på att man får ha saxar med blad under 6cm så tror jag att en barngaffel borde gå bra?
Har blivit av med nagelsax både i BKK och HKG, båda destinationerna sa det det inte var ok hos dem. I HKG erbjöd de att förvara den i 14 dagar eller så skulle jag kunna skicka den med post till Sverige, en ny kostade 69:- så det ruinerade mig inte. (men det var nära)
 
Toppen