Senaste nytt

[Business] Bangkok-Hongkong t/r med Sri Lankan for1902 DKK

Kricka

Medlem
@pep Jag tittade på september och hittar istället Emirates i Business med deras
A 380 för SEK 2975:- (BKK-HKG T/R). Låter som ett bra pris (hos expedia.se) !?

PS. Någon som har testat CheapTickets.co.th - de verkar ha mycket bra priser
i Business med CX till HKG. DS.
 
Last edited:

pep

Medlem
Det er en fantastisk rute at flyve business class da der er mange selskaber der har 5th freedom på den linie. Dvs. der bliver mange sæder til salg (overkapacitet?) på dette sidste ben. Jeg tror, der konstant er/bliver kampagner da konkurrencen er meget hård på dette stræk. Hvis A380 er afgørende for dit valg kan du købe allerede nu. Hvis pris er afgørende og du ikke er kræsen med flyselskab kommer der sikkert flere kampagner og bedre tilbud inden September. Jeg har før købt billetter hos CheapTickets.co.th uden problemer, men havde heller ikke behov for at ændre billet.
 

Kricka

Medlem
Det er en fantastisk rute at flyve business class da der er mange selskaber der har 5th freedom på den linie. Dvs. der bliver mange sæder til salg (overkapacitet?) på dette sidste ben. Jeg tror, der konstant er/bliver kampagner da konkurrencen er meget hård på dette stræk. Hvis A380 er afgørende for dit valg kan du købe allerede nu. Hvis pris er afgørende og du ikke er kræsen med flyselskab kommer der sikkert flere kampagner og bedre tilbud inden September. Jeg har før købt billetter hos CheapTickets.co.th uden problemer, men havde heller ikke behov for at ændre billet.

Min tanke är att flyga med OneWorld (för TP-intjäning) så SriLankan och Cathay fungerar bra.
Cathay kan man få för ca. 14500 THB hos CheapTickets, vilket är OK men kampanjpris med
SriLankan vore ju ännu bättre.
 

toer00

Medlem
Prova gärna EK First Class .
Gjorde det sist! Fantatisk upplevelse och bra pris även där. Annars är väl både EK och CX i business att föredra?
 

toer00

Medlem
Problemet är att allt inte syns på div online siter, bättre kolla med en resebyrå som har direktaccess till flygbolagens GDS/CRS.
 
Last edited by a moderator:

Dr. Miles

Expert
Problemet är att allt inte syns på div online siter, bättre kolla med en resebyrå som har direktaccess till flygbolagens GDS/CRS.
Ibland hjälper det inte att ringa en svensk/dansk/norsk resebyrå för att kampanjpriset är SITI (Sales Inside, Ticketing Inside). Vilket innebär att man måste köpa biljetten i det landet resan börjar.
 
Last edited by a moderator:
Toppen