Senaste nytt

Världens veligaste söker tips...

Sofia

Medlem
Bröllopsresa i början på juli, 7-12 dagar, typ. Och vi KAN INTE bestämma oss! Massor av idéer men hela tiden något nytt som poppar upp och vi kommer ALDRIG fram till något :eek:

Portugal, Grekland, södra Kroatien, Kuba, Italiens vindistrikt, Island, Yttre Hebriderna etc etc etc.

Vi söker:
- bra vägar för att köra runt i hyrbil
- fin natur
- kanske lite sol och bad, men inte för mycket
- lite kust och lite inland och kanske lite stadsliv
- ska inte kosta en förmögenhet att flyga dit (tänk normala SAS Go-priser)
- bra boende som inte heller ska kosta en hel förmögenhet även om vi kan tänka oss att lyxa till det ibland. Tänk hotellnatt runt 1000 kr / rum och natt. Brukar ge en rimlig standard som vi är nöjda med.
- gärna vingårdar, olivlundar och liknande
Och andra trevliga förslag, mottages tacksamt! Vet att jag postat en liknande tråd tidigare men nu börjar det bli kris och jag behöver idéer för att argumentera med Mr. Sofia ;)
 

463829

Medlem
Kalifornien går att blanda berg, med hav och statsliv. Trevliga människor och bra vägar. Billigt med hyrbil och drivmedel.
 

fcx

Medlem
Vid medelhavet kan det ju vara rätt varmt i början av juli. Är det den typen av "sol och bad" som ni är ute efter?

Los Angeles för 3499 eller San Francisco för 3999 på nuvarande kampanjen skulle jag fundera på (eller båda, och köra bil mellan dem).
 

AABack2ARN

Medlem
Hawaii är ALLTID rätt svar på frågan "vart" :)

Men det kanske inte passar in på alla kriterier ovan. Trakterna runt Italien/Schweiz typ Comosjön? Har inte vart där själv men det verkar åtminstone vara väldigt vackert.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
I sommar skall jag och min bättre hälft kuska runt lite i Italien (CinqueTerre/Florens) och Napa/Sonoma. I juni flyger vi till Linate, hyr bil och åker till Spotorno, Portovenere och sedan Florens. Och i Juli/Augusti är det Austin, San Francisco, Sonoma och Chicago. Napa/Sonoma är vackert, rätt kommersiellt jämfört med franska/Italienska vingårdar men bedövande vackert.

Jag skulle också rekommendera Champagne, men det är inte mycket till sol och bad där ;-) om du vill ha ett gäng bra ställen så hojta till.

Om ni funderar på att öhoppa i Grekland så kan jag rekommendera det också; Naxos, Paros, Santorini, Amorgos, vinet är ok, men det funkar bäst där... ;) dvs köp inte med er hem...

Men för en bröllopsresa på en vecka eller två med bil skulle jag starkt rekommendera norra Italien; Milano, Bergamo, Garda, Verona, Venedig, Trieste - romantiskt, hyfsade priser, fantastiskt kök och vin. Och missa inte Opera/Balett i Verona, att gå off-pist i Venedig och kuststräckan till Trieste - oslagbart.
 
Last edited:
Toppen