Senaste nytt

Senator eller Eurobonus Diamond vad väljer Ni?

Matsson

Medlem
Vårt resemönster de närmaste 3-4 åren är 150 000 miles per år till miles and more alternativt 130 000 till eurobonus.
( swiss F ger bara 2 x till EB)
Fördel EB såklart Amex koppling.
Fördel MM 5-600 k hiltonpoäng konverteras 10/1.
Lutar åt MM pga tillgång på award men vill gärna ha info av er som är Senator idag. Hur nöjda är ni?
Vad skall vi välja. Då vi är 3 i familjen lär companion awards samt upgrade vouchers kompensera amex 2-1 hoppas jag.
 

bnr

Medlem
Om du flyger & spenderar tillräckligt, är det inte värt att ha EB bara för att få poäng från AmEx och använda MM för att kreditera flyg till?
Med MM kommer du ju åt bättre award inventory (minst hos LH Group antar jag) och dessutom kan du flyga LX F award, går inte alls med EB.
 

ulagun

Medlem
Under ett antal år varit i samma situation som dig.
Utan att veta ditt resemönster, men med 130/150.000 miles/poäng per år såg jag först till att komma upp till 100.000 miles och Senator. Fördelaktigt vid uttag vid interkontinentala bonusresor i business med Lufthansagruppen. Däremot alltför höga avgifter inom Europa, kanske med undantag för Fly smart i business.
Därefter samla ihop 45.000 SAS Eb poäng för guldkort att använda för bonusresor inom Europa samt ev. USA.
Anser Diamondförmånerna såsom godisbag, gratis drycker i ecconomy försumbara i detta sammanhang.
 
Toppen