Senaste nytt

SAS Gold-lounge i Köpenhamn - sämsta SAS-loungen?

Stefan62

Medlem
Direktrapport från Köpenhamn och SAS Gold-lounge.

Visserligen skärtorsdag för den som är svensk, men...

Från kl 18 blir det plötsligt sämre utbud i Gold-loungen - soppan tas bort, men tillbehören blir kvar. Snacks fylls inte på. Kladdigt och allmänt ofräscht i buffén. Personalen helt oengagerad.

Visserligen inte så många gäster, men ändå räknar jag till minst 50 st totalt. Loungen annonseras trots allt att vara öppen ytterligare några timmar så det verkar väl tidigt att slå igen nu.

Som vanligt gick jag ner till "vanliga" business-loungen och där är det "business as usual" så jag tog soppa etc med mig upp på övervåningen - personalen reagerade inte.

Är detta SAS sämsta Gold-lounge?
 

Ricci

Medlem
Direktrapport från Köpenhamn och SAS Gold-lounge.

Visserligen skärtorsdag för den som är svensk, men...

Från kl 18 blir det plötsligt sämre utbud i Gold-loungen - soppan tas bort, men tillbehören blir kvar. Snacks fylls inte på. Kladdigt och allmänt ofräscht i buffén. Personalen helt oengagerad.

Visserligen inte så många gäster, men ändå räknar jag till minst 50 st totalt. Loungen annonseras trots allt att vara öppen ytterligare några timmar så det verkar väl tidigt att slå igen nu.

Som vanligt gick jag ner till "vanliga" business-loungen och där är det "business as usual" så jag tog soppa etc med mig upp på övervåningen - personalen reagerade inte.

Är detta SAS sämsta Gold-lounge?
Det skulle vara intressant att få veta när SAS tänker renovera denna lounge (både hård och mjukvara..)
 

JohanA

Medlem
Har SAS guldlounger på fler platser än ARN, CPH och OSL? I så fall är det väl inte så konstigt om den i CPH är sämst med tanke på att både OSL och ARN renoverats.
Har aldrig varit i businessloungen på CPH men kanske ska ta en titt där nästa gång.
 

dino_81

Medlem
Har SAS guldlounger på fler platser än ARN, CPH och OSL? I så fall är det väl inte så konstigt om den i CPH är sämst med tanke på att både OSL och ARN renoverats.
Har aldrig varit i businessloungen på CPH men kanske ska ta en titt där nästa gång.

Nej, SAS har endast en dedikerad del för Star Alliance Gold på de tre skandinaviska hubbarna.

Du har givetvis en poäng i det du säger men även om loungen på Kastrup är "sliten" borde mjukvaran vara densamma. Kanske låter man sig påverkas av att loungen inte har renoverats men jag tycker nog även att mjukvaran är sämre i förhållande till både Arlanda och Gardemoen.
 

Moco

Medlem
Den är riktigt dålig, och rent av äcklig på många ställen, t.ex. toaletterna. Håller helt med dig om att det är den sunkigaste egna loungen. Att personalen skulle vara sämre än på andra ställen har jag dock inte märkt.
 

Holloman

Medlem
Skärtorsdagen är helgdag i Danmark, men det förklarar ju inte varför det blev sämre på övervåningen men undervåningen hade normal service.
 

Erik M

Medlem
Tänkte hänga i businessloungen på CPH en stund imorgon. Jag gillar den, även om personalen, maten och drycken inte får mer än godkänt i min bok.
 

Voyageur

Medlem
Direktrapport från Köpenhamn och SAS Gold-lounge.

Visserligen skärtorsdag för den som är svensk, men...

Från kl 18 blir det plötsligt sämre utbud i Gold-loungen - soppan tas bort, men tillbehören blir kvar. Snacks fylls inte på. Kladdigt och allmänt ofräscht i buffén. Personalen helt oengagerad.

Visserligen inte så många gäster, men ändå räknar jag till minst 50 st totalt. Loungen annonseras trots allt att vara öppen ytterligare några timmar så det verkar väl tidigt att slå igen nu.

Som vanligt gick jag ner till "vanliga" business-loungen och där är det "business as usual" så jag tog soppa etc med mig upp på övervåningen - personalen reagerade inte.

Är detta SAS sämsta Gold-lounge?

Svårt att gå nedåt från fryst skivat torr kyckling och E-potatissallad men sopptillbehör utan soppa tar definitivt priset ;)
 

Andreas.Net

Medlem
Jag håller helt med att nedervåningen är trevligare, det är ju i princip samma mat det enda är väl att det finns lite mera att dricka på övervåningen, men man kanske kan gå upp fixa en GT och ta med den ner....
 
Toppen