Senaste nytt

Fråga kring Infant safety belt och infant life vest

Anonymous

Medlem
Har noterat att de flesta flygbolag är väldigt noggranna med att säkerställa att resenärer med spädbarn får säkerhetsutrustningen tilldelad nästan direkt när de sätter sig på sin plats samt informerar hur det fungerar. Bland annat har jag bevittnat att SAS är exemplariska på just denna punkt men detsamma gäller nog de flesta bolag.

Häromdagen på TK-flygning så var jag förvånad att se att ett spädbarn inte fick sin utrustning innan pushback och säkerhetsgenomgången trots att mamman försökte få kontakt med personalen. Mamman fick såklart utrustningen innan avgång men det var nog inte tryggaste känslan för familjen.

Är det någon som varit med om liknande situation eller vet vad som är best practice eller vad som står i checklistan (i.e. ordningen) kring detta?
 

wheaa

Medlem
Aldrig fått bälte med Amerikanska bolag iallafall, dom tycker ungen sitter bäst i mammans famn. Pappans är tydligen inte alls lika bra :)
 

Agö

Medlem
Aldrig fått bälte med Amerikanska bolag iallafall, dom tycker ungen sitter bäst i mammans famn. Pappans är tydligen inte alls lika bra :)
Påminner mig om säkerhetskontrollen i Alicante. Jag fick inte gå igenom med vår dotter. Detta var en uppgift för mamman. Dom har en bit kvar, spanjorerna.
 
Toppen