Senaste nytt

Scandic vouchers

nilsson

Medlem
Jag löste just in en Scandic 50:- voucher i Danmark och fick reda på att de är väsentligt annorlunda här än resten av Scandic. Normal sett så kan man köpa mat och godis för dem, men i Danmark så är det sprit och mat som gälller.
 

Börnen

Medlem
I Finland får man inte heller handla godis, bara mat och dryck (smörgås går bra). Dock får man 10 euro istället för 50 SEK
 

demgard

Medlem
Sprit har jag inte provat i Sverige, men allt de säljer i de små butikerna (fika, godis, tandborstar och skit) samt mat och öl fungerar att köpa för vouchers.
 

El Oso

Medlem
Vad konstigt att man ska ha olika regler för vouchers i olika länder. Jag bytte själv ut min voucher på Scandic i Göteborg mot en öl, chips och godis.
 

Konto93

Medlem
I Sverige så gäller det att med voucharna kan du köpa mat, godis och öl. Det går alltså inte att köpa starksprit eller typ hygienartiklarna från shopen.
Får man däremot 50:- Superior Extra voucher (man får dem när man har bokat ett superior extra rum) kan man köpa allt.
 

erc

Medlem
Bodde för ovanlighetens skull på ett Scandichotell häromdagen (Scandic Oslo Airport) och fick som 2nd Floor en NOK50-voucher. Nu är det kanske gamla nyheter för Scandicrävar - men jag blev ordentligt förbluffad när jag inte kunde använda vouchern som betalning för en påse Gott och Blandat. Receptionisten beklagade (skamset) att det numera inte var tillåtet att handla godis för vouchern. Bytte ut godispåsen mot en Wasa Sandwich och en halvliters Coca Cola istället.

Vad i hela friden är detta för tilltag? Har de för usel marginal på just godis? Har de tagit på sig något sorts folkhälsoansvar? Kan inte riktigt begripa mig på orsaken till detta...

Läser på Scandics sidor att vouchern numera kallas för restaurangkupong. Vilket kanske betyder att allt i shopen egentligen är off-limits?
 

Jojje82

Ny medlem
Bodde för ovanlighetens skull på ett Scandichotell häromdagen (Scandic Oslo Airport) och fick som 2nd Floor en NOK50-voucher. Nu är det kanske gamla nyheter för Scandicrävar - men jag blev ordentligt förbluffad när jag inte kunde använda vouchern som betalning för en påse Gott och Blandat. Receptionisten beklagade (skamset) att det numera inte var tillåtet att handla godis för vouchern. Bytte ut godispåsen mot en Wasa Sandwich och en halvliters Coca Cola istället.

Vad i hela friden är detta för tilltag? Har de för usel marginal på just godis? Har de tagit på sig något sorts folkhälsoansvar? Kan inte riktigt begripa mig på orsaken till detta...

Läser på Scandics sidor att vouchern numera kallas för restaurangkupong. Vilket kanske betyder att allt i shopen egentligen är off-limits?


Finns ingen logik i det Scandic precis har gjort, folkhälsoansvar knappast när man får handla Cola men inte godis, dessutom kan jag inte förstå hur det skulle skada Scandic när man tar överprisat godis som inte kostar dem mer än dryg 10:a så varför göra det sämre för sina gäster?
 

sammyj

Medlem
Kan man spara en voucher till nästa vistelse på samma hotel eller gäller den bara den vistelsen den är utskriven på?
 
Toppen