Senaste nytt

Vilken Premium Economy???

Charlie D

Medlem
Står i valet och kvalet vilken Premium Economy jag ska flyga till Kanada. Valet står mellan SAS, Air Canada och British Airways. Vilken är bäst given noll status hos bolagen? Hårdvaran är klart viktigare än mjukvaran för mig.
 

JohanA

Medlem
Absolut inte Air Canada! Även fast mjukvaran inte är så viktig för dig så är den mjukvaran totalt värdelös! En person som servar hela kabinen och springer kors och tvärs... hann äta upp maten innan de ens kom ut med drickavagnen.
Hårdvaran på Air Canada är inte heller särskilt bra, dåligt med förvaringsutrymmen.
 

Charlie D

Medlem
Absolut inte Air Canada! Även fast mjukvaran inte är så viktig för dig så är den mjukvaran totalt värdelös! En person som servar hela kabinen och springer kors och tvärs... hann äta upp maten innan de ens kom ut med drickavagnen.
Hårdvaran på Air Canada är inte heller särskilt bra, dåligt med förvaringsutrymmen.

Ok. Viktigast för mig som 190 cm lång är stolen och utrymmet.
 

JohanA

Medlem
Om du ska ha benutrymme så gå för Lufthansa emergency exit row. Tror alla andra har vägg framför första raden på premium.
 

ARNBER

Medlem
Jag skulle ta SAS eftersom du kan flyger direkt från Nordamerika till Skandinavien. Tycker att det en fin produkt, särskilt nu med nya kabinen. Om du väljer första raden i plus kabinen får du rätt mycket utrymme.

Här kommer några bilder

DSC_2410.JPG


DSC_2411.JPG

DSC_2416.JPG


DSC_2451.JPG


DSC_2446.JPG
 

fcx

Medlem
SAS Plus är ett rimligt val om man bara ser till kabinen, men då får du ett byte i USA vilket kanske inte är så roligt...

Lufthansa är helt OK på första raden, men raderna bakom är inte alls lika bra. Boka bara om du kan knipa de platserna.

Jag hade förmodligen valt BA.
 

HenrikT

Medlem
Jag hade inte valt BA:s premium economy till USA. Inte alls så bra i mina ögon. Jag hade valt SAS. Är 194 cm lång och första raden i plus funkar utmärkt. Visst det är en vägg framför men ändå ok utrymme. Även på övriga rader är benutrymmet helt ok men det finns ju en risk att den framför fäller stolen... och stolarna går att fälla riktigt långt.
 

WTP

Medlem
Även på övriga rader är benutrymmet helt ok men det finns ju en risk att den framför fäller stolen... och stolarna går att fälla riktigt långt.
Har inte flugit SAS Plus än, men har inbokat resa till Tokyo i Plus - är det skillnad i recline mellan BA och SAS Eco Premium (låter som du har testat båda)
 
Toppen