Senaste nytt

Los Angeles / San Diego, 2+1 dagar i maj

palmen

Moderator
Behöver lite hjälp med hur jag ska lägga upp mina lediga dagar i Los Angeles/San Diego i maj.
Kommer att anlända LAX på torsdag med SAS och behöver vara i Las Vegas senast 16:00 på lördag samma vecka. Hemresa sker åter igen från LAX på lördag och är klar i Vegas vid 14-tiden på fredag.

Helst skulel jag vilja ta mig ner mot San Diego och dricka öl i San Marcos eller Sorrento Valley. Det verkar dock lite tidskrävande att ta sig dit och tillbaka till en flygplats. Priserna var allt annat än billiga när jag tittade på LAX-SAN-LAS-LAX, drygt 4000 kronor om man bokar allt med AA.

Bör jag helt överge planen på öldrickande runt San Diego och istället göra något i Los Angeles i 2 dagar (har inte varit där innan)?
Några andra tips på vad man skulle kunna hitta på. Att flyga LAX-LAS-LAX är helt ok prismässigt i alla fall. Har tyvärr inga avios för att boka inrikesresorna
 

flum

Medlem
Hyrbil? Hade det varit lite bättre timing hade du fått åka med mig, jag kör Lax-San Diego 7:e maj (anländer sas) med retur 13:e.
 

palmen

Moderator
Hyrbil? Hade det varit lite bättre timing hade du fått åka med mig, jag kör Lax-San Diego 7:e maj (anländer sas) med retur 13:e.
Jag kommer ju vara där i maj inte nu nästa vecka (om det nu blev otydligt)

Till San Diego åker man enklast med tåg, skön tågresa längs kusten från Los angeles, inte allt för dyrt heller.
Har tittat på det, skulle kosta 66$ och det är väl det alternativ som verkade smidigast eller om man tar en buss.
 

RickardG

Medlem
Jag är själv i ungefär samma sits och vill föra en dagstur från Los Angeles till San Diego. Tyvärr verkar det vara någon typ av arbete på Pacific Surfliner mellan Irvine och San Diego så det är ersättningsbussar just den helg jag är där :mad:
Kollar just nu på alternativ, kan tänka mig att testa en lyxigare buss om det finns men har inte hittat något bra än.
 

sweflyer

Medlem
San Diego tycker jag är en riktig pärla! Ölälskare kommer att finna många intressanta mikrobryggerier representerade på barerna i Gaslamp Quarter. Mest liv där är det givetvis fredagar och lördagar, men kan ju vara trevligt att hänga där vardagar också även om upplevelsen inte är densamma. En tur över dagen från LA till San Diego skulle jag däremot inte rekommendera, det blir lite stressigt.
 

palmen

Moderator
Man kan ju alltid ta en hyrbil direkt när man landar, problemet då är ju att man kommer vara rätt trött när man kommer fram och inte helt skärpt samt att man får avstå god dryck ombord på planet större delen av tiden. Bästa skulle ju vara om man hittade någon som ska köra den sträckan (som bor där) så man kunde dela bil.
 
Toppen