Senaste nytt

Tid för lounge under transfer i Frankfurt?

SvartMjolk

Medlem
I juli ska jag flyga LH från LIS till GOT via FRA. Jag flyger business och undrar om ni tror jag kommer hinna med någon tid i någon lounge? 1 h 15 min är transfertiden.

Någon kanske dessutom har tips på vilken lounge jag bör sikta in mig på?
 

MarcusC

Medlem
Den enda lounge du i min mening kommer hinna, beroene på gater för dina flighter dock. Är A26 loungen där det finns Senator&Business Lounge. Det kan vara långa avstånd att gå. Hamnar du vid B gaterna är det en bra bit. Men med lite tur går got Flighten från A gaterna..och då hinner du säkert in för något att tugga/dricka i loungen.

Edit; Kanske denna tråd borde flyttas till lounge forumet?
 
Det bör du hinna med. Dock som Marcus skriver så är det egentligen bara den tråkiga A26-loungen som är aktuell då alla andra ligger innanför passkontroll. Sen var det ju det där med sittplats i den loungen. :D
 

SvartMjolk

Medlem
Den enda lounge du i min mening kommer hinna, beroene på gater för dina flighter dock. Är A26 loungen där det finns Senator&Business Lounge. Det kan vara långa avstånd att gå. Hamnar du vid B gaterna är det en bra bit. Men med lite tur går got Flighten från A gaterna..och då hinner du säkert in för något att tugga/dricka i loungen.

Tack för snabbt svar. Jag hoppas såklart att inte behöva springa så långt. Men jag vet av erfarenhet att det blir så ibland på FRA:)

Edit; Kanske denna tråd borde flyttas till lounge forumet?

My bad. Klart den hör bättre hemma där. Är nog lite trött;)

Det bör du hinna med. Dock som Marcus skriver så är det egentligen bara den tråkiga A26-loungen som är aktuell då alla andra ligger innanför passkontroll. Sen var det ju det där med sittplats i den loungen. :D

Tack! Får hoppas på bättre alternativ på LIS då;)
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Det kan vara så att du connectar enbart via B Gates och då kan du snabbt gå genom passkontrollen till SEN B lounge.
 

A380*G

Medlem
Dock, på så korta loungebesök brukar det kvitta om det är A26... det räcker, en snabbfika och sen vidare till gate.
 

SvartMjolk

Medlem
Tack för respons.

Jag har vart där några gånger. Är mest nyfiken på hur det ser ut, så en kort titt ska jag nog hinna med:)
 
Toppen