Senaste nytt

Hur påverkas andra flygplatser av terrordåden i Bryssel?

agehall

Medlem
Med tanke på händelserna i Bryssel nu på morgonen samt hur säkerhetsapparater brukar reagera så vore det kanske bra med lite rapportering från andra flygplatser om hur vi som resenärer påverkas av ev ökade säkerhetsrutiner.

Själv är jag väldigt nyfiken på ifall Oslo Gardemoen påverkas på något sätt än.

Så, rapportera gärna från de flygplatser du passerar under nästkommande dagar så att andra vet ifall man ska ta till extra mycket tid på vissa ställen...
 

Jensik

Medlem
8c06d5d6ec8880678d6920c785bf230a.jpg

Ja, beväpnad vakt vid security i FCT. Det var det inte när vi kom hit vid 8
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kristerj

Medlem
Extremt noggrann säkerhetskontroll här på Heathrow, i stort sett varenda väska "swipas" för att kolla spängämnen.
 

agehall

Medlem
Extremt noggrann säkerhetskontroll här på Heathrow, i stort sett varenda väska "swipas" för att kolla spängämnen.

Det där är exakt vad jag är rädd för - det är ju farligare att stå i kö med folk som inte är screenade än att vara där inne och det är inget som har ändrats idag. Det är stora folkmassor som är måltavlor, inte airside/flygplan/båtar/vfsh.
 

demgard

Medlem
Vad jag förstod på Ekots korre i Brussel så har man sen en tid alltid haft beväpnade vakter på flygplatsen där..
 

Agö

Medlem
Vad jag förstod på Ekots korre i Brussel så har man sen en tid alltid haft beväpnade vakter på flygplatsen där..
Ja, så länge jag flugit på BRU (dvs. 2006) har det funnits beväpnade vakter på plats, mer så de senaste året. Har själv råkat ut för att flygplatsen blivit evakuerad pga bombhot.
 

demgard

Medlem
Att det finns beväpnade vakter på en flygplats är i sig inget konstigt. Det har nog de flesta flygplatser.
Givetvis. Min poäng var mer att om det är den stora skillnaden på andra flygplatser är/blir beväpnade vakter så blir det så klart en slags chimär säkerhet med tanke på det som nu har hänt..
 
Toppen