Senaste nytt

SAS Business Saver

Airbuspilot

Medlem
Någon som vet vad det innebär?
Det är rätt stor skillnad på Business och Business Saver i pris.
En släkting har skött om mitt hus i Sverige under lång tid och jag vill gottgöra
genom att köpa en häftig resa till USA direkt från Arlanda. Han har aldrig varit där
förut och skulle uppskatta det mycket.

Mvh
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Winquman

Medlem
Avboknings/ombokningsvillkoren och poängintjäning är de enda skillnaderna vad jag kan minnas, själva resan är samma-samma.
 

Canadien

Medlem
Villkoren för att kunna boka är också olika. Business saver kräver saturday-night stay om jag inte minns fel.
 

Johan Hbg

Medlem
Är väl också lite olika eurobonus intjäning. Är det bara semester så finns väl egentligen ingen anledning att inte boka saver?
 

Cliff

Medlem
Ingen skillnad på själva upplevelsen utan bara på avboknings/ombokningsvillkoren och poängintjäning som Winquman skriver. Brukar boka amex 241 för frun och ett barn och Svaer till andra sonen och Business till mig. Detta för att jag själv ska behålla Diamond och samtidigt vara lite ekonomisk....

Om du är säker på att din släkting kan åka det datum du bokar finns ingen anledning att inte boka Saver.
 

Airbuspilot

Medlem
Tack för svar, tycker SAS hemsida är lite virrig. Det står att denna biljet är ombokningsbar mot en avgift vilket verkar ok, men hur mycket? Det skiljer 20 tkr mellan priserna men Saver ser väldig bra ut för 18900 i juli.
Tack för hjälpen:)

Mvh
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Tack för svar, tycker SAS hemsida är lite virrig. Det står att denna biljet är ombokningsbar mot en avgift vilket verkar ok, men hur mycket? Det skiljer 20 tkr mellan priserna men Saver ser väldig bra ut för 18900 i juli.
Tack för hjälpen:)

Mvh
Det beror på rutt och säsong (det varierar beroende på Fare basis).

Du kan klicka på texten "SAS Business Saver" på höger sida där det finns prisinformation.
Screenshot20160321_06 TK.png


Sedan klicka på "Visa detaljerade prisregler".
Screenshot20160321_07 TK.png


Sedan klicka på "Avbokning & ändring".
Screenshot20160321_08 TK.png


I detta fall, kostar ombokning 360 EUR per gång per person inom samma bokningsklass.
Om du behöver boka om dig till högre bokningsklass (t ex D eller C), behöver du också att betala prisskillnaden utöver 360 EUR per gång per person.
 
Last edited:
Toppen