Senaste nytt

Platser i business class på SK996 sön 3 juli 14.55

Ericel

Medlem
Hej,

Finns det nagon vanlig sjalv som kan kolla hur det ser ut med lediga platser i C pa foljande:
Sun 3 Jul 14:55 Beijing, Capital Airport 18:40 Copenhagen SK996

Tackar pa forhand!
 

Jacob

Medlem
PEK Beijing Capital CN [ZBAA]
CPH Copenhagen Kastrup DK [EKCH]
SUN 03 Jul 2011

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- --------------------------------------------------------------------------
SK 996 PEK 14:55 CPH 18:40 343 A0 C0 D0 J0 Z0 Y0 S0 B0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G0

=Planet är helt fullsatt
 

Kristofer

Medlem
När man ser tillgängligheten i varje bokningsklass på expertflyer - är summan av alla siffror det totala antalet lediga platser (bortsett från att det står "at least" när det många då naturligtvis)? Eller kan en plats vara möjlig att boka i flera klasser?
 

Gnopps

Medlem
När man ser tillgängligheten i varje bokningsklass på expertflyer - är summan av alla siffror det totala antalet lediga platser (bortsett från att det står "at least" när det många då naturligtvis)? Eller kan en plats vara möjlig att boka i flera klasser?
I teorin så är det summan av alla lediga bokningsklasser som är lika med antalet lediga platser. I verkligheten dock så är bokningssystemen så avancerade att när du tar en plats påverkar det också de andra klasserna.

Exempel:
Y3 B2 H0

När du ovan bokar en plats i B kommer högst sannolikt även Y att minska till 2.

Alltså, ta den högsta siffran som hur många lediga platser det finns (visas aldrig mer än 4/7/9 beroende på bokningssystem).

Observera också att siffran egentligen inte är hur många lediga platser som finns utan hur många platser som finns till försäljning. Så fastän det finns många platser kvar till försäljning kan planet vara fullbokat.
 

Concorde

Founding Member
PEK Beijing Capital CN [ZBAA]
CPH Copenhagen Kastrup DK [EKCH]
SUN 03 Jul 2011

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- --------------------------------------------------------------------------
SK 996 PEK 14:55 CPH 18:40 343 A0 C0 D0 J0 Z0 Y0 S0 B0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G0

=Planet är helt fullsatt

Sanning med modifikation. Det visar att SAS inte kommer sälja fler stolar i någon av bokningsklasserna, men det behöver inte betyda att det är fullt. KVS/EF visar vad flygbolagen är villiga att sälja vid just det tillfället man söker. Det finns säkert chans för uppgraderingar eftersom alla full flex biljetter är sålda, dvs det lär bli ett antal no-shows. Det leder till förflyttningar eftersom X antal personer har biljett men faktiskt inte garanterat säte.

Edit: Såg att Gnopps han före... ;)
 

Ericel

Medlem
Intressant! Jag har iofs kopt en upgrade fran optiontown men funderare pa att anmala mig pa SAS hemsida ocksa. Blev dock lite tveksam till det for jag vet inte hur det pavarkar min chans med optiontown. Eftersom man masta anmala sig pa SAS hemsida 24h innan medans optiontown kan informera an sa nara som 4 timmar innan gor det ju heller inte lattare :)
 

Dr. Miles

Expert
Intressant! Jag har iofs kopt en upgrade fran optiontown men funderare pa att anmala mig pa SAS hemsida ocksa. Blev dock lite tveksam till det for jag vet inte hur det pavarkar min chans med optiontown. Eftersom man masta anmala sig pa SAS hemsida 24h innan medans optiontown kan informera an sa nara som 4 timmar innan gor det ju heller inte lattare :)

För er information:

När jag frågade på SAS check in i Beijing i 2006, hade de "buy up upgrade" priser.
Beijing->Köpenhamn enkel
  • Economy->Economy Extra: 2,000 CNY
  • Economy->Business: 5,000 CNY

Jag tyckte att det var okej pris för Economy->Economy Extra. Jag vet inte hur mycket det kostar idag.
 
Toppen