Senaste nytt

Byte till American Express Elite - Spend och Avgift?

varva77

Medlem
Har funderingar på att skaffa ett Elite för att kvalificera mig till Diamond. Har i dag ett sådant som ger 15p och en 2-4-1 (Premiun??). Någon som vet hur blir det med spend och avgiften om jag byter nu? Har handlat för 60' hittills och skulle behöva räkna med dem på Elite för att ha en sportslig att komma upp i 300'. Blir avgiften 1000+4500 eller blir det 1000+3500? Givetvis frågor om Amex själva kan svara på men brukar vara snabbare svar här...
 

agehall

Medlem
Du krediteras "outnyttjad" avgift för ditt premium och får betala 4k för ditt nya elite.

Enligt uppgifter här på forumet så överförs inte längre spend, så du börjar om från 0 där.
 

Glenn E

Medlem
Jag är ganska säker på att man kan ha båda korten samtidigt vilket kan vara praktiskt under en övergångsperiod eftersom de inte längre för över spend från det gamla kortet.
 

varva77

Medlem
Tackar, får bli en riktig funderare fram till april/maj... Om man ändå visste vad som väntade runt hörnet med EUrobonus 3.0 och resemönster nästa år...
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag? | Sida 67 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
En sista fråga ang Amex elite (som kanske borde ställts i annan tråd, sorry). Om jag skaffar kortet nu i april, utgår fortfarande full årsavgift 4000:- för 2016? Och nästa år betalar jag också för i april osv?
Årsavgiften gäller för 12 månader, inte kalenderår. Så de kommer att debitera nästa årsavgiften april 2017 ifall du skaffar SAS EuroBonus American Express Elite kort april 2016.
 

Airman

Medlem
Tjuvlånar tråden lite. Om man har ett SAS Amex och t.ex. frun har ett extrakort, kan man ändå värva henne till ett eget kort och få värvningsbonus etc?
 
Toppen