Senaste nytt

Kan man som folkbokförd i Sverige (med danskt CPR-nummer) skaffa Dankort som ger kickback?

Jag bor och är folkbokförd i Sverige, men jobbar i Danmark och har därför fått ett danskt CPR-nummer och jag har ett lönekonto hos en dansk bank. Kan jag skaffa något Dankort som ger någon form av kickback? Idag har jag ett vanligt Visa-kort hos Swedbank Danmark, men det ger ingen kickback alls.
 

Ricci

Medlem
Med CPR nummer och med dansk bank (t ex Danske bank) så kan du fixa ett Dankort (jag gjorde det 1999 och var i samma situation).
Dock har jag aldrig hört att det finns "kickback" på Dankort...
 
Danska skatteverket tar inte emot kreditkort utan endast Dankort så det finns ingen möjlighet att tjäna Eurobonuspoäng om man ska betala restskatt, korrekt?
 
Jag behöver återigen betala in till Skat och jag hade gärna fått någon form av kickback på betalningen. Har något ändrats under de senaste 12 månaderna? Borde det gå att skaffa ett Nykredit Eurobonus Mastercard och försöka skaffa MobilePay på något sätt (Swedbank och Danske Bank båda nekade mig ett sådant under 2016 med motiveringen att mitt CPR-nummer inte var äkta) och koppla dessa tillsammans eller hur menar du @Agö? Tillkommer det någon avgift i så fall för varje betalning?
 
Jag har ett SAS Eurobonus World Mastercard kopplat till mitt MobilePay. Det är inga avgifter och man tjänar poäng. Med andra ord alldeles utmärkt. Jag har för mig att det dock finns en maxgräns för hur många poäng man kan tjäna in per år genom detta.

Tip til at slippe kreditkortgebyr og tjene flere bonuspoint - FinalCall.travel Danmark
För att man ska få kickback på sina MobilePay-inköp, krävs det inte att butiken man handlar hos är uppkopplad mot MobilePay Bonus (MobilePay Bonus)?
 
Toppen