Senaste nytt

Förslag på restaurang/bar för inofficiella träffar i Stockholm

palmen

Moderator
I tråden om förra inofficiella träffen i Stockholm så kom det fram önskemål om att vara någon annan stans som inte "bara" har öl på menyn. Ni kan läsa mer om detta i den tråden
Inofficiell BusinessClass.se Stockholmsträff torsdagen den 17 mars 2016 kl. 18.00 -- | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

I och med att det verkar finnas intresse för en annan lokal så startar vi denna tråd för att ni ska kunan komam med förslag.
  • Träffarna på Monks brukar vara 10-40 personer
  • Vi behöver inte föranmäla hur många det blir eller hur många som ska äta
  • "Lugnt" och avskild plats i lokalen för att kunna prata resor mm
Känner ni till någon lokal som skulle kunna ta emot enligt dessa premisser så föreslå gärna detta.

Och kan ju även tillägga att det är helt ok att ordna en inofficiell träff när man vill så länge man inte gör det i Businessclass namn. Vill man en tisdag träffas på en vinbar för att prata resor, lägg upp en tråd om det och se om det finns fler som vill hänga på.
 

bnr

Medlem
Jag har en dialog med ägaren av en restaurang som ligger rätt ok till, inte lika centralt som Monks men väldigt nära Odengatan/Sveavägen.
Finns en separat del i matsalen där man kan få plats med runt 30 pers, ska diskutera lite och se vad man kan hitta på.
Ska även försöka få till någon bra bubbel-deal. Vi brukar ju vara lite svaga för sådant. ;)
 

palmen

Moderator
Vi borde köra Ångbåtsbåtsbryggam, Ulla Winblad, Stockholm Fisk eller COOP Odenplan där man får Eurobonus poäng :)

Serveras det någon bra öl på Ångbåtsbryggan, Ulla Winblad, Stockholm Fisk? Utan att ha större erfarenheter av dessa ställen så skulle jag gissa på att det är "industrilager". Har dessa ställen möjlighet att ta emot 10-40 personer utan att specificera i förväg en lördag?

Ett förslag annars är ICA Medis eller ICA Vanadis, två ICA butiker med egna och välsorterade barer/bistro
Ica Medis rymmer knappt de som brukar vara på Monks, om vi inte ska ha hela baren för oss själva i 7-8 timmar. Missförstå mig rätt, jag gillar det stället skarpt, bra öl och bra viner (vad jag hört) och trevlig stämning. Det är dock för litet för att kunna ha en inofficiell träff i samma slag som den som är på Monks varje månad. Men om några vill köra en valfri lördag 5-6 personer så är det säkert ett ypperligt bra ställe.
 

ESSA

Medlem
Bra initiativ. Tack!

Jag vet inte hur det ser ut lokalmässigt på Skybaren på Radisson Blu?
Läste att de har matig meny varannan torsdag. (Om två veckor nästa gång)
De har både öl och bubbel.

Poäng borde väl gå att få till där också. ;-)

Men länge sedan jag var där, måste reka först om ingen här vet?
 

palmen

Moderator
Bra initiativ. Tack!

Jag vet inte hur det ser ut lokalmässigt på Skybaren på Radisson Blu?
Läste att de har matig meny varannan torsdag. (Om två veckor nästa gång)
De har både öl och bubbel.

Poäng borde väl gå att få till där också. ;-)

Men länge sedan jag var där, måste reka först om ingen här vet?
Ska inte säga att jag varit där direkt många gånger, men det har varit proppfullt vid alla tillfällen.

Om bubbel är något som önskas så går det säkert att snacka med Monks och se om de kan ordna fram det också. Även om de inte har det i ordinarie sortiment så kan vi väl utmana dom på att dricka upp lagret de köpt in. Har ju hänt på tillställningar förut att bubblet tagit slut i baren har jag hört :)
 

MegaFlyer

Medlem
Sorry, hellre Viking Amorella, Grand Garbo eller Dovas än skybaren på Radisson Blu. Den håller i mina ögon låg klass och håller sakta på att byggas för av nya Scandic Continental...

Varför ändra Monks?

Btw, Ångbåtsbryggan säljer flest flaskor Pommery i Sverige...
 

palmen

Moderator
Sorry, hellre Viking Amorella, Grand Garbo eller Dovas än skybaren på Radisson Blu. Den håller i mina ögon låg klass och håller sakta på att byggas för av nya Scandic Continental...

Varför ändra Monks?
Enligt Monks-tråden så var några av anledningarna att det var för att det är "grabbigt" och "bara" öl i utbudet.
Även om Monks har öl i kvantitet så tycker jag personligen att kvalitén inte är den bästa, de har helt enkelt inte den typ av öl som jag uppskattar mest och enbart sina egna öl på fat mer eller mindre.
Jag testar gärna något annat ställe. Pratade lite med Flyign Dog tidigare som ligger några 100 meter från Monks, de har en "hylla" som utan problem tar 20 pers i alla fall och stolar/bord runt omkring för att fylla på med mer folk. Deras ölutbud är väldigt mycket bättre än Monks. På minussidan är att de inte tar amex och jag tror inte att de som vill dricka cider/vin/bubbel kommer bli så mycket lyckligare över att gå dit.

Något vi skulle kunna testa någon gång är att ta en tidig lördag på NK i deras bar. Där har de grym öl och har även en vinbar som jag antar har grymma viner (finns även bubbel, mousserande eller champagne) och massa charkuterier att välja. Problemet är att det är väldigt litet men det finns minst 2 långbord för typ 10 personer styck. Är vi där när de öppnar kan vi säkert sno dessa långbord och sen sitta där till stängning vid 18-tiden :)
Jag körde lite fördricka på NK förra gången det var träff på Monks en lördag, riktigt trevligt måste jag säga, tyvärr var jag helt själv från BC så jag fick umgås med andra folk i baren istället. Nästa lrödagsträff är jag dock inte hemma så det dröjer minst 3 månader till jag kan upprepa det upplägget
 
Toppen