Senaste nytt

Bästa säte i Qatar A380 Business Class

Glenn E

Medlem
Business Class kabinen i Qatar Airways har 12 rader från rad 10 till rad 22 där rad 13 saknas.
Jag tänkte sitta i näst sista raden i ett fönster säte för då är man nära Lounge området bakom Business Class kabinen. Är det ett bra val?
https://insideflyer.dk/wp-content/uploads/2014/10/Qatar-Airways-A380-First-Class-141.jpg
qatar a380 businessseat.JPG

seatmap qatar a380.JPG
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohnnyWilde

Medlem
Qatar är väl lite omständiga med matserveringen ifall Business kabinen är välfylld för de använder inga serverings vagnar tror jag.
Iallafall var det så sist jag flög med dem.
Nej det är enskild service som gäller men jag tänkte närmast på att alternativen kan ta slut innan de kommit fram till dig.
 

toer00

Medlem
A380 DOH - BKK är en nattflygning och mitt tips för alla nattflygningar är att försöka sätta sig i mitten... Tanken är at alla som går på muggen under natten går framåt resp. bakåt beroende vad som är närmast. Du blir då relativt ostörd av rangliga medresenärer som brakar in i ditt säte... :p

Som bonus lite sjyssta loungebilder fr. vår A380 trip DOH-BKK för 2veckor sedan...

M
IMG_1137.jpg
IMG_1149.jpg
 

Totopez

Medlem
A380 DOH - BKK är en nattflygning och mitt tips för alla nattflygningar är att försöka sätta sig i mitten... Tanken är at alla som går på muggen under natten går framåt resp. bakåt beroende vad som är närmast. Du blir då relativt ostörd av rangliga medresenärer som brakar in i ditt säte... :p

M Visa bifogad bild 51021 Visa bifogad bild 51022

Det finns både dag- och nattflyg DOH-BKK med A380. QR832 avgår 08.30.
 
Toppen