Senaste nytt

Norwegian lanserar "Rewards"

crown

Medlem
Fick ett mejl från Norwegian idag om att de lanserar "Rewards". Som jag förstår det så får man för var 6:e flygning man gör en "fördel" som gäller i 12 månader. Man kan då välja mellan "+2% cashpoints/bonus extra på biljetterna", "gratis fasttrack", "gratis platsreservation" och "gratis bagage".

All info finns här:
Om rewards

Innan så har man enbart kunnat samla cashpoints/bonus genom biljetter man köpt. Tycka vad man vill om Norwegian, men jag tycker detta är ett stort steg framåt även om lounge-tillgång saknas.
 

Dr. Miles

Expert
Fick ett mejl från Norwegian idag om att de lanserar "Rewards". Som jag förstår det så får man för var 6:e flygning man gör en "fördel" som gäller i 12 månader. Man kan då välja mellan "+2% cashpoints/bonus extra på biljetterna", "gratis fasttrack", "gratis platsreservation" och "gratis bagage".
Hmm, jag undrar om jag har kvalificerat mig till dessa förmåner. :)
Screenshot20160317_01 DY.png


Innan så har man enbart kunnat samla cashpoints/bonus genom biljetter man köpt. Tycka vad man vill om Norwegian, men jag tycker detta är ett stort steg framåt även om lounge-tillgång saknas.
Ja, det är faktiskt en förbättring för dem som flyger med Norwegian ofta.
 

Dr. Miles

Expert
Fast det har ju inget med Rewards att göra, det är ju vanliga Cashpoints och det har ju funnits länge.
Enligt Norwegian Rewards webbsida, Norwegian Reward är namnet av Norwegians lojalitetsprogram (ungefär som SAS EuroBonus). CashPoints motsvarar poäng (fast man inte får CashPoints enligt flygavstånd).

Norwegian Reward skrev:
Norwegian Reward är Norwegians lojalitetsprogram. Tjäna CashPoints och använd dem till köp av flygbiljetter antingen genom hel- eller delbetalning.
Hem | Norwegian Reward
 

Meazza

Medlem
Fast det har ju inget med Rewards att göra, det är ju vanliga Cashpoints och det har ju funnits länge.
Ja, fast i den här tråden åsyftas den "Rewards" som infördes 2015 och som innebär att man får en perk vid var sjätte flygresa.
Fast nu heter ju deras program Rewards och innefattar flera olika delar, precis som Eurobonus har både poäng och nivåer.

Och som du kanske ser så var min poäng att kickbacken var väldigt olika (och väldigt dålig för deras flyg). Jag har ej heller påstått att Cashpoints är något nytt.
 
Toppen