Senaste nytt

Shangri-La öppnar stort resort på Sri Lanka

BusinessClass

Redaktör
Lyxhotellkedjan Shangri-La ska öppna ett stort resorthotell med strandläge på den erkänt vackra södra kusten på Sri Lanka. Hotellet kommer ha 300 rum och öppnar 1 juni. Den Hong Kong-baserade kedjan (som bland annat har 54 hotell i Kina) säger i ett pressmeddelande att Shangri-La Hambantota Resort & Spa "kommer sätta en ny målstock för…
 

Alf

Medlem
Trevligt med ett lyxhotell på Sri Lanka. Hotellstandarden där är inte så hög. Sri Lanka är en trevlig plats att besöka med många historiska platser och enormt vacker natur. Det som är mindre trevlig är den vansinniga trafiken. Dom kör som vettvillingar och det är en påfrestning för blodtrycket varje gång man kliver in i en taxi. Att köra själv är rena självmordsuppdraget.

När jag kollar på olika rumskategorier på hotellet hittar jag ingen Horizon Club, vilket jag tycker är ett måste på ett Shangri-La hotell.

Nu sänker ju AA poängpriset till Sri Lanka (det är det enda som är en förbättring i deras nya program). Det finns då bra förbindelser och gott om awardplatser med Qatar från ARN till CMB.
 
Toppen