Senaste nytt

Rekommenderad lounge i Hong Kong?

Jag reser till Hong Kong med Cathay Pacific businessclass och sedan vidare med KLM businessclass till Amsterdam. Vidare har jag ett Priority Pass och detta ger mig access till 3 olika Plaza Premium lounger. Vilken lounge bör jag välja?
 

Dr. Miles

Expert
Jag reser till Hong Kong med Cathay Pacific businessclass och sedan vidare med KLM businessclass till Amsterdam. Vidare har jag ett Priority Pass och detta ger mig access till 3 olika Plaza Premium lounger. Vilken lounge bör jag välja?
Kan du prova Skyteam Lounge i Hong Kong och rapportera?

Skyteam Lounge i Hong Kong är invigd (2015-SEP-22) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Första bilderna från SkyTeams nya lounge på Hong Kong International - BusinessClass.se
 

Seinan

Medlem
Ja, det borde jag kunna göra.

Jag hängde där några timmar för typ en månad sedan. Va rätt sleten o satt mest o tokjobbade några timmar innan jag koppla på semester mode snarare än nöjt av utbudet tyvärr. Men kan berätta lite!

WIFI var snabbt och fungerade bra. Med duscharna fanns inget att klaga på och höll hög standard. Nudel-baren va en najs detalj men tycker nudlarna va sådär (jag har mycket liten erfarenhet av nudlar utöver dom man kan köpa på ICA för 4 kr, så jag är allt annat än expert kan man nog säga).

Alkoholfria dryckesutbudet också bra, buffen lika så. Fanns dumplings och fried rice baserade rätter. Loungen ligger i mitten av byggnaden så ingen utsikt, jag uppskattar utsikt, känns så mycket luftigare då… Va mycket fräscht och snyggt annars men saknade utsikt och va på tok för kallt inställd AC, som så ofta :).

Ankom en lördag med SK963 som landade vid 07-tiden och när jag kom till loungen vid 08:30 va det typ helt tomt men efter några timmar blev det mer busy men långt från fullt.

Jag rekommenderar denna lounge och hoppas du får en trevlig resa! Minst lika bra som SAS loungen på ARN i alla fall :p
 

mjulven

Medlem
Jag reser till Hong Kong med Cathay Pacific businessclass och sedan vidare med KLM businessclass till Amsterdam. Vidare har jag ett Priority Pass och detta ger mig access till 3 olika Plaza Premium lounger. Vilken lounge bör jag välja?

Hängde i Premium Plaza West i måndags innan SAS flighten (SAS Plus ger inträde dit). Då det var på morgonen serverades ingen alkohol. Det är dock möjligt att ölen på tapp fungerade, men jag var inte allt för intresserade av den. Det fanns även varm mat tillgänglig i form av en nudlar samt en buffe med varm frukost. Om du använder dig av denna lounge så fanns det en tystare del på baksidan av där den varma maten fanns, den rekommenderas i sådana fall.

Jag upplevde denna lounge som klart bättre än SAS Plus loungen på Arlanda.
 
Toppen