Senaste nytt

Accor i Barcelona

Falk

Medlem
Hej,

Jag är en nybliven guldmedlem som tänkte fira påsken i Barcelona. Har ni tips på vilket hotell som ger mest värde för pengarna? Pullman Skipper eller Novotel City?

/Falk
 

bnr

Medlem
Hur ser kostnadsbilden ut under de datum som du ska åka? Hur stora skillnader mellan hotellen?
 

Falk

Medlem
På Pullman (5*) kostar ett classic-rum (som förhoppningsvis uppgraderas till Superior ca 7400kr.
På Novotel (4*) kostar ett Executive-rum med utsikt (som kanske kan uppgraderas till svit?) ca 6400 kr. Ett classic-rum på Novotel kostar 5400 kr.
 

bnr

Medlem
Har inte bott på något av just de hotellen i Barcelona men när jag bott på Pullman så har det varit mycket bättre än när jag har bott på Novotel. Klart lyxigare på Pullman än på Novotel.
Skulle jag valt så skulle jag kört på Pullman, ligger betydligt bättre till imo och skillnaden i kostnad är inte så farlig (högst subjektivt).

Vet inte hur populärt Barcelona är under påsk men om det är hög beläggning så finns det ju alltid en risk för att det inte blir någon uppgradering, oavsett vilket hotell du väljer.
 

Accor

Företagsrepresentant
Hejsan,
Kul att du funderar på antingen Novotel eller Pullman. Jag har själv bott på Pullman Barcelona men också besökt Novotel.
Beror ju lite på vad du är ute efter men jag tycker att Pullman har ett fantastiskt läge och det är en lite lyxigare produkt.
Och som "bnr" skriver så vet man ju inte hur det är bokat just då du ska åka så en uppgradering är ju inte garanterad utan sker i mån av plats.
Hoppas du får en härlig vistelse vad du än väljer!

Mvh
Hanna
AccorHotels Scandinavia & Finland
 
Toppen