Senaste nytt

SJ stänger resebutiken i Växjö

Jacob

Medlem
Den sista augusti stänger SJs resebutik i Resecentrum på Växjö station. Anledningen uppges vara dålig lönsamhet enligt SJs presschef. Ytterligare fem resebutiker är på gång att stänga, däribland Hässleholm. Vilka de övriga är framgår inte.
 

Jacob

Medlem
Den sista augusti stänger SJs resebutik i Resecentrum på Växjö station. Anledningen uppges vara dålig lönsamhet enligt SJs presschef.

Ytterligare fem resebutiker är på gång att stänga, däribland Hässleholm. Vilka de övriga är framgår inte.

Källa: SVT
 

vicce

Medlem
Det mesta gör man väl via deras hemsida eller per telefon? Visst, inte alla som har internet, men nästan alla har väl en telefon i så fall?
 

Sakoz

Medlem
Så även Lund stänger? Det var lite förvånande, Lund är en tämligen stor stad, och en av dem första som började använda sig av förtur för SJ Prio svart medlemmar i kö systemet utöver Stockholm, Göteborg och Malmö. Då kan vi säkert vänta en rad till stängningar i en andra etapp.
Att SJ Resecenter i Falun stänger är jag inte förvånad över, jag är där ganska ofta och det är ytterst sällan någon är där inne för biljettärenden.
 

Gnopps

Medlem
Så även Lund stänger? Det var lite förvånande, Lund är en tämligen stor stad, och en av dem första som började använda sig av förtur för SJ Prio svart medlemmar i kö systemet utöver Stockholm, Göteborg och Malmö. Då kan vi säkert vänta en rad till stängningar i en andra etapp.
Att SJ Resecenter i Falun stänger är jag inte förvånad över, jag är där ganska ofta och det är ytterst sällan någon är där inne för biljettärenden.
Jepp, även Lund: http://www.businessclass.se/sj-prio/2495-sjs-resebutik-i-lund-staengs.html

Min gissning är att det blir lite som posten, man har andra leveranskanaler än sina egna.
 
Toppen