Senaste nytt

Coop/SAS ändrar växelkursen för poäng mellan MedMera Mer och Eurobonus

Joakim L

Medlem
Är antagligen sen på bollen här men noterade häromdagen att Coop skrivit ut följande på denna sida:
(SAS)

"Den 24/3 sker en justering av växelkurserna mellan MedMera och EuroBonus samt EuroBonus och MedMera."

Det var en ren slump att jag var inne på sidan och såg detta, någon info via mail har jag inte fått från varken Coop eller SAS. Jag ringde Coop idag för att få mer information och detaljer om förändringen, men fick till svar att förhandlingar mellan Coop och SAS pågår i denna stund och att det är inte är klart ännu.

Någon som har information, från säker källa, om vad förändringen innebär och hur mycket sämre (förutsätter att det blir en försämring) växelkursen blir?
 

Mangostan

Medlem
Jag ringde Coop idag för att få mer information och detaljer om förändringen, men fick till svar att förhandlingar mellan Coop och SAS pågår i denna stund och att det är inte är klart ännu.
När jag ringde för två dagar sedan svarade de att den nya växlingskursen är fastställd till 10 % (som personen i kundtjänst uttryckte det), dvs 10 poäng per spenderad hundring. Märkligt att det ges olika besked.
 

Dr. Miles

Expert
Last edited:

longhaul

Medlem
När jag ringde för två dagar sedan svarade de att den nya växlingskursen är fastställd till 10 % (som personen i kundtjänst uttryckte det), dvs 10 poäng per spenderad hundring. Märkligt att det ges olika besked.

Håller med, mycket märkligt. Har ju ringt två gånger och pratat med olika personer för att dubbelkolla och fått beskedet om 10%. Och att det är SAS som bestämmer kursen. Jaja men om det inte blir det så är ingen gladare än jag :). Kommer dock växla innan 24/3.
 

Canadien

Medlem
Håller med, mycket märkligt. Har ju ringt två gånger och pratat med olika personer för att dubbelkolla och fått beskedet om 10%. Och att det är SAS som bestämmer kursen. Jaja men om det inte blir det så är ingen gladare än jag :). Kommer dock växla innan 24/3.
Är knappast SAS som bestämmer kursen. SAS bestämmer priset på EB-poäng som Coop köper, nu kanske SAS ville höja örespriset på dessa, men det är upp till Coop hur de vill värdera sina egna poäng kontra vad de får betala till SAS.
 

RickardG

Medlem
Jag kommer vänta med att växla tills de presenterar de nya kurserna, eller senast den 23:e. Jag ser ingen anledning till att växla i förtid.
 

DanielKif

Medlem
Med all respekt, det är svårt att hänga med en tråd som har över 1.800 inlägg där man diskuterar allt möjligt kring Coop Medmera Mer.
Det är bra att @Joakim L startade en ny tråd om just den här förändringen. Det blir mycket tydligt så. :)
Jag håller med. Jag svarade bara på hans fråga om kursen och visade var diskussionen fanns tidigare.
Mycket bättre att bryta ut det till en egen tråd.
 
Toppen