Senaste nytt

Mest värde för poängen på familjesemestern

Johan Hbg

Medlem
Nu behöver jag lite input av er erfarna club carlson resenärer. Jag efterlyser tips på hotell där man får bäst värde för sina poäng, på en familjesemester. Gärna där det finns sol och bad. Det skall ju tex finnas bonusnätter från 9000 poäng, tio nätter där är som en natt i Oslo, typ. Jag har guldkort om det gör någon skillnad.
 

Agö

Medlem
Nu behöver jag lite input av er erfarna club carlson resenärer. Jag efterlyser tips på hotell där man får bäst värde för sina poäng, på en familjesemester. Gärna där det finns sol och bad. Det skall ju tex finnas bonusnätter från 9000 poäng, tio nätter där är som en natt i Oslo, typ. Jag har guldkort om det gör någon skillnad.
I kategori 2 finns ett ställe på Bali (Radisson Bali Tanjung Beloa), 15000 p/natt. @rob74 bodde där för ett tag sedan har jag för mig, sök i forumet. I denna kategori finns även två hotell i Sharm El Sheikh om man nu vill åka till Egypten. I kategori 1 (9000) verkar det inte finnas några sådana hotell om du inte vill bada på stranden utanför Klaipeda, Litauen.
 

GillBates

Medlem
Jag har bokat upp mig på Country Inn & Suites (21 000) och Radisson i Florida (för den senare användes poäng som delbetalning då jag inte hade tillräckligt för hela vistelsen). Tyckte det var rätt värt, då jag inte fann några prisvärda alternativ under den tid jag skall åka. Samtidigt får jag ha med mig att det inte blir några strandnära hotell direkt. Men med tanke på att jag har bokat en riktig miljöbov till bil så blir ju vägen till stränderna kul :)
 

Johan Hbg

Medlem
I kategori 2 finns ett ställe på Bali (Radisson Bali Tanjung Beloa), 15000 p/natt. @rob74 bodde där för ett tag sedan har jag för mig, sök i forumet. I denna kategori finns även två hotell i Sharm El Sheikh om man nu vill åka till Egypten. I kategori 1 (9000) verkar det inte finnas några sådana hotell om du inte vill bada på stranden utanför Klaipeda, Litauen.
Tack. Kategori 2 är ju så klart bra, Bali kunde ju vara nåt. Har faktiskt varit i Klaipeda flera gånger, har ett kontor där. Är helt ok för semester, men provar nåt nytt. Egypten faller bort, iaf för oss.
 

Agö

Medlem
Maltahotellen ligger i kategori 5 till 44 000 poäng/natt. TS verkar vilja få till tre (eller fler) nätter för det priset.

upload_2016-3-15_23-24-2.png
 

RickardG

Medlem
Där ser man! Jag tänkte mest på att Malta ligger bra till för sol och bad och innebär oftast låg flygkostnad, men att hotellen var så dyra är en överraskning.
 

johan_fbg

Medlem
Enligt min erfarenhet är det generellt bäst värde (sparad krona per poäng) i kategori 1 respektive kategori 5. Övriga kategorier brukar jag oftast boka points+cash.
 
Toppen