Senaste nytt

Äter ni i loungen eller på planet?

När jag reser äter jag...

  • Nästan uteslutande i loungen, ev. ngt litet på planet

    Votes: 19 34,5%
  • Nästan uteslutande på planet, ev ngt litet i loungen

    Votes: 5 9,1%
  • Delar upp förtäringen ungefärligen lika mellan lounge och flyg

    Votes: 31 56,4%

  • Total voters
    55
Är nyfiken hur ni BC resenärer inmundigar er förtäring. Tänker då framför allt på er som flyger inom Europa, d.v.s. i en eller ett par timmar.
 

sweflyer

Medlem
Jag äter alltid något av maten på planet i alla fall. Om jag äter i loungen beror mest på avgångstiden och tiden man har att spendera i loungen. Om det krisar hinner jag trycka i mig något på 10-minuters loungebesök - men då är det mer fokus på att få föda än att faktiskt äta gott :)
 
Hade en timme på mig senast och fann maten i loungen (Lufthansa, Heathrow T2) väsentligen bättre än den på planet (SAS Plus till Arlanda)
 

Avgeek

Medlem
latest
 

El Oso

Medlem
I mitt fall äter jag gärna något litet på flygplatsen och sedan maten på planet. Men kan variera från fall till fall berodde på tiden och vad som serveras loungen:).
 

olo

Medlem
Svaret handlar mer om kabinklass, stäcka och var i världen än bara om lounger eller ombord. Jag som reser mest inom Skandinavien har inte mycket att äta ombord (än), så för mig är det generella svaret: "I loungen om det inte serveras salladskyckling eller wasabi-potatissallad".
 

Senator

Moderator
finns ingen enkelt fasitsvar i min bok. Beror helt på bolag, klass, när, hur, vart.. Jag har bara en "regel", det är BAs suppler flights från USAs östkust där jag alltid käkar i loungen så jag kan sova.
 
Som flera sagt ovan också; för mig beror det på vad klockan är, vilken mat jag förväntas på på flyget och vilken mat som finns i loungen. Samt vilket humör jag är på den dagen :)
 
Toppen