Senaste nytt

SAS redo för take off till Los Angeles

BusinessClass

Redaktör
I dag lyfter SAS första avgång från Stockholm till Los Angeles. Det är SAS femte direktlinje till USA och en del av flygbolagets stora långdistanssatsning. I slutet av mars startar rutten Köpenhamn – Boston och i september börjar SAS flyga till Miami från både Köpenhamn och Oslo. SAS har en historia med Kalifornien. 1954 startade…
 

Fredrik

Medlem
Los Angeles och Miami är faktiskt inte speciella resmål för mig personligen men jag hoppas det går bra för SAS och att de får lönsamhet i linjerna.

Jag kan ju se hur de skulle kunna funka för semesterresenärer.
 

jsn

Medlem
Är det bara jag som reagerar på att bilden visar en A340 när linjen trafikeras av A330? På ett eminent reseforum som BC?
 

Dr. Miles

Expert
Är det bara jag som reagerar på att bilden visar en A340 när linjen trafikeras av A330? På ett eminent reseforum som BC?
Kanske inte just idag måndag 2016-MAR-14 men annars kommer SAS att använda både A330 och A340 till linjen.

Screenshot20160314_07 SK.png
 

agehall

Medlem
Är det bara jag som reagerar på att bilden visar en A340 när linjen trafikeras av A330? På ett eminent reseforum som BC?
Jag är faktiskt rätt trött på dessa kommentarer. BC är inte och har aldrig varit ett forum för flygnördar (dvs folk som bryr sig mer om flygplan än att resa) - inriktningen premiumresande (och till viss del frekvent resande) och premiumresenärer bryr sig nog inte så värst mycket om ifall det är en A330 eller en A340 på en bild som uppenbarligen är en illustration av något, inte menat att exakt avbilda verkligheten.
 

chazzie

Medlem
Jag håller med föregående talare, det intressanta här är att vi fr.o.m. idag har en direktlinje till LA från Stockholm! Vilken maskin de flyger med upphetsar säkert forummedlemmarna i varierande grad, men jag tror vi kan få lite tråkig stämning om vi börjar med "Flygtorget-nivå" på kommentarerna.

/End rant
 

Alf

Medlem
Jag tillhör också dessa som reagerar på felaktiga bilder till en text. Detta tyder på dåligt kvalitetsarbete och underminierar trovärdigheten. En bild är till att förstärka innehållet i texten och då skall bilden vara korrekt och samstämmig med texten. Det handlar om kvalitetsarbete, kollar man inte att bilden är rätt, hur noga har man då kollat det man skriver. I denna tråd har jag ingen synpunkt på att bilden är felaktig eftersom denna linje flygs med både A330 och A340. Det är idag en A340 som flyger linjen.

Jag betraktar mej inte som en flygnörd men jag har god insikt i flygbranchen. I detta forum är det många som tillhör den katogerin utan att vara flygnördar. Vi har piloter, flygledare och en massa andra med olika befattningar inom flygverksamhet. Detta gör inte att forumet är ett tillhåll för flygnördar utan huvudinriktningen är som @agehall säger, ett forum för resenärer som vill maximera sina upplevelser. Jag är ändå övertygad om att både @agehall och @chazzie ser skillnaden på en Airbus 340 och 330, i varje fall utanpå.

Jag hoppas naturligvis inte det skall bli lika dåliga kommentarer och stämning på detta forum som på Flygtorget. Jag tycker inte heller vi är i närheten av detta eftersom det fortfarande är anständiga och vettiga kommentarer på detta forum och jag hoppas det så skall förbli.

Jag förbehåller mej dock rätten att påpeka något som jag tycker är helfel även om det gäller så triviala saker som rätt flygplansmodell. Jag har faktiskt gjort detta ett par gånger till DI som är experter på att ha både felaktiga bilder och undermålig text när det det gäller artiklar om flyg. Jag har vid dessa tillfällen fått ett mejl tillbaka med tack för infon och dom har snabbt bytt ut felaktig bild i sin nättidning.
 
Toppen