Senaste nytt

Best value hotell Barcelona för en födelsedagsresa med mamma?

Seinan

Medlem
Hej!

Söker hotell i Barcelona att bo på i fem nätter i april. Är för en födelsedagsresa för min kära mor hennes och jag vill gärna att hotellet i sig ska till stor del bidra till upplevelsen och tänker mig då i form av schyst utsikt, bekvämt rum/läge etc...

Jag har ytterst begränsad erfarenhet och kunskap av att få till bra dealer hos hotell. När jag reser, privat som i jobbet är "märkes-hotell" inte något jag prioriterar då jag aldrig hittat någon kedja att hålla mig till pga. ständigt udda resmål.

Mottar tacksamt alla tipps om "extra" prisvärda hotell i klassen 1000 - 2000 kr per natt, kampanjer och dylikt att boka via eller sätt att för detta kan dra nytta av mitt EBD eller Freccia Alata Plus Club (status matchat :) ) medlemskap för att göra ett klipp?

Tackar!
 

El Oso

Medlem
Jag föreslår att du gör en sökning på trivago eller liknade. Där du kan söka efter pris, avstånd, stjärnor osv. Kan ibland finna riktigt bra erbjudanden/klipp. Lycka till och hoppas ni har en trevlig vistelse!
 

Seinan

Medlem
Jag föreslår att du gör en sökning på trivago eller liknade. Där du kan söka efter pris, avstånd, stjärnor osv. Kan ibland finna riktigt bra erbjudanden/klipp. Lycka till och hoppas ni har en trevlig vistelse!

Tackar! Absolut, Trivago har ju dessa funktioner men söker mer specifika hotell som uppfyller kriterierna eller om någon känner till ngn kampaj då.

Jag kom hem från Barcelona igår och när jag passerade följande hotell så slog det mig att det låg bra och såg okej ut:
Hotel Duquesa Cardona |Official| You can't beat direct price
Ligger bra, vid hamnen.
Bodde dock inte där utan passerade bara med taxi på G till flyget.

Det så sjukt najs ut! Hade dessvärre inga lediga rum aktuella datumen :(
 

Pingus

Medlem
Skal selv dit ultimo april. Blant de hotellene vi har vurdert er:
The Serras; god beliggenhet, utmerket service, bra restaurant og topp takterrasse.
Duquesa De Cardona: Booket som et alternativ via Expedia, hotellet ringte opp rett etter bookingen og tilbød 5% rabatt dersom jeg ville booke direkte hos de i stedet...
SixtyTwo: Topp beliggenhet på Pg De Gracia, god service, men ingen spes. utsikt fra rommene.
Barcelona Universal: Ligger på Parallell, har ofte svært gode tilbud.
 

Pingus

Medlem
Small Luxury Hotels of the World | Boutique Hotels & Resorts | slh.com

De har ett hotell med bra value i Barcelona som har duplex rum som man ofta kommer över för under 150 euro/natt.
Gran Derby Suites heter det.
Jag gillar hotellet och läget är helt OK, kanske inte optimalt men så lätt att ta sig överallt i staden och taxi är billigt :)
Egentlig veldig godt valg, og til en god pris, men lokalisasjonen er det eneste negative. Har man et Amex kort får man ofte fordelaktige priser, frokost og oppgradering inkludert.
 
Toppen