Senaste nytt

Bästa alternativet för Stockholm-Hong Kong

NiNE

Medlem
Behöver lite tips från er experter inför kommande bokning ARN-HKG i maj. Har tidigare åkt ARN-BKK-HKG med Thai men undrar om det finns bättre alternativ poäng/komfortmässigt. Vill maxa EB-poäng, så jag funderar på om en SAS-flight till BKK via CPH är att föredra? Resepolicyn är ett steg över economy, så det blir väl premium economy / economy extra för SAS eller Thai. Tycker Thai premium economy är ok (sedan blir det ju business BKK-HKG eftersom det inte finns premium eco på den flighten), men har ingen erfarenhet av economy extra med SAS. Finnair ARN-HEL-HKG i business är ju förstås lockande också, det funkar ju enligt resepolicyn men det blir inga EB på det och det är egentligen min högsta prio...
 

andersl

Medlem
Hej
Kolla på Turkish Airlines, jag bokade precis deras Economy Comfort, som ser riktigt bra (prisvärd) ut.
T/R ARN - HKG i maj för 8.681Sek. Och den ger 100% EB intjäning. Plus mycket bra lounge i IST (om du är EBG).

/Anders
 

NiNE

Medlem
Tack för tipset, ska titta närmare på det. Är dock bara EBS, så någon lounge i IST kommer jag inte få uppleva. Det får jag däremot göra om jag åker via BKK eftersom det blir business mellan BKK och HKG.
 

Palazzi

Medlem
Håller med "Andersl" om Turkish Comfort. Tycker det var riktigt bra när jag provade (dock inte provat linjen till HKG).
 

mrflyt

Medlem
Turkish comfort är mycket trevlig till ett överkomligt pris. Åkte med den till HKG för en månad sen.
Thais premium är också ok men sätena är lite slitna. Dock tycker jag maten var bättre med Thai.
 

NiNE

Medlem
Turkish låter intressant. Håller med om att Thai har slitna säten i premium eco, men maten är bra ja. Hur är SAS economy extra då jämfört med Thai? Funderar på om det kan vara kul att åka Sthlm-Shanghai-HK kanske?
 

Dr. Miles

Expert
Turkish låter intressant. Håller med om att Thai har slitna säten i premium eco, men maten är bra ja. Hur är SAS economy extra då jämfört med Thai? Funderar på om det kan vara kul att åka Sthlm-Shanghai-HK kanske?

Hur sliten THAI stolen än är det är ändå en Business class stol. Klart bättre än SAS Economy Extra.

När det gäller routing av SAS Stockholm-Hong Kong biljett, kan man välja följande routing:
*Stockholm-Köpenhamn-Beijing-(CA)-Hong Kong
*Stockholm-Köpenhamn-Shanghai-(KA/CX/MU/FM)-Hong Kong
*Stockholm-Köpenhamn-Bangkok-(TG)-Hong Kong

Om jag kommer ihåg rätt, kan man ta stopover med SAS biljetten till Hong Kong.
 

Magino

Medlem
Ska du utnyttja resepolicyn till max och få så mycket miles som möjligt, ska man ju välja ett bolag som inte har ekonomi extra. Rent spontant tänker jag då på LH och LX, av de två skulle jag välja C med LX.
 

NiNE

Medlem
Ska du utnyttja resepolicyn till max och få så mycket miles som möjligt, ska man ju välja ett bolag som inte har ekonomi extra. Rent spontant tänker jag då på LH och LX, av de två skulle jag välja C med LX.

Bra poäng, men det blir svårt att motivera en resa med LH som kostar runt dubbelt så mycket som t.ex. Thai-flighten.
 
Toppen