Senaste nytt

Få status med BA

linusd

Ny medlem
Hej!
Jag har flugit lojalt med Star Alliance, men funderar pa att byta till OneWorld. Jag bor for narvarande i Berlin, och tycker att Lufthansa tar hutlost betalt for business class i jamfort med BA (om man inte reser i Juli-Augusti). Lite jobbigt att borja om fran noll med status, men har mojlighet att flyga Berlin-SFO i business class i Juni. Hur kan jag maximera antal poang utan att forstora flygresan for mkt?

Alla ideer mottages tacksamt,
L
 

gdaily

Medlem
Om jag räknar rätt så får du 40+140+140+40 Tier-points för den tur/returresan, dvs 360 poäng vilket gör dig till Bronsmedlem på BA (och halvvägs till silver (silvernivån ger Loungeaccess).
 

Knucket

Medlem
Skulle rekommendera att dra resan via LHR/JFK för silverstatus på en resa om du behöver loungetillgång på övriga resor.
 

Senator

Moderator
Jag hade rest (om det går) följande:
BER/TXL - LHR C 40 TP
LCY - JFK C 210 TP
JFK - LAS F 210 TP
LAS - LAX F 40 TP
LAX - SFO F 40 TP
540 TP x 2
Sen har du 1080 TP som är en bra start, och redan Silver. En resa till NYC skulle så genera 420 TP (via LCY) så har du Guld.
 

Gnopps

Medlem
Välkommen till forumet linusd! Vad menar du med att du inte vill förstöra resan för mycket? Hur mycket tid/många extraflyg är du villig att spendera? Det enklaste tipset som andra skrivit ovan är nog att flyga via LCY-JFK eftersom du får mer statuspoäng på den sträckan än andra transatlantiska sträckor.
 

Homer

Medlem
Annars som boende i Berlin kan du kolla Air Berlin som kämpar stenhårt med att plocka statusmedlemmar från andra program och allianser.

Finns ganska många statusmatchningar att utnyttja där du får guld direkt under 4-6 månader. Som denna:
http://www.businessclass.se/oneworld/4228-air-berlin-top-bonus-status-challenge.html

Shoppar man mycket men flyger lite så kan det ju vara fint med AB:s tyska kreditkort
som man kan tjäna status miles med.
Credit Cards - airberlin.com
 
Toppen