Senaste nytt

Kan ej skicka in APIS på British Airways bokning

JensE

Medlem
Aldrig råkat ut för detta förut men jag kan ej skicka in APIS via manage my booking på ba.com
Får bara ett felmeddelande som säger att någon info är ej korrekt (säger inte vad som är fel)
Jag har både nytt pass och ESTA sedans senaste besöket.
Med nya ESTA så vill dom nu bara ha med tilltalsnamnet istället för vad som exakt står i passet.
APIS vill ha det precis som det står i passet med mellannamn etc.

Så jag tror att det blir någon mismatch pga detta. Har provat fylla i det med och utan mellannamn och samma resultat.

Så frågan är detta något jag behöver vara proaktiv och lösa eller fungerar det lika bra att lösa vid checkin?
 

agehall

Medlem
Noterade det i förra veckan men det löste sig efter ett par timmar. Det är troligen bara BAIT som strular och inget annat.
 

Swissbob

Medlem
Vet att British Airways håller på att byta incheckingssystem just nu (endast ett 10 tal har bytt än så länge, OSL ett av dessa), kanske där problemet ligger? Ska lösa sig på flygplatsen iallafall.
 

agehall

Medlem
Vet att British Airways håller på att byta incheckingssystem just nu (endast ett 10 tal har bytt än så länge, OSL ett av dessa), kanske där problemet ligger? Ska lösa sig på flygplatsen iallafall.
Bytet i OSL är klart sedan flera veckor tillbaka och nej, det är inte beroende på det utan verkar bara påverka vissa bokningar.
 

JensE

Medlem
Jag tar och testar dagligen fram tills avgång då.
Detta är en "Viking run" biljett från OSL med avgång nästa vecka.
 

agehall

Medlem
Jag tar och testar dagligen fram tills avgång då.
Detta är en "Viking run" biljett från OSL med avgång nästa vecka.

Samma sak i mitt fall. Dock gick det bra att lämna APIS på två andra bokningar vid samma tillfälle (som också var viking-fares).
 

johhenrik

Medlem
Jag hade strul nyligen. Funkade först när jag bytte till Chrome. Minns inte vad det var dock, men det var på BA iaf.
 

AABack2ARN

Medlem
I onsdags var det visst strul med incheckningen (från PC med Internet Explorer). Funkade några timmar senare från samma dator.
 
Toppen